چهارشنبه ۹ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب : 2170
استاندار قم:

گلزارهای شهدای شهری و روستایی استان باید تا پایان سال 91 ساماندهی شود

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم گفت: بر اساس برنامه، تمامی گلزارهای شهدای شهری و روستایی استان باید تا پایان سال 91 ساماندهی شود.
گلزارهای شهدای شهری و روستایی استان باید تا پایان سال 91 ساماندهی شود
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمدحسین موسی پور در جلسه كار گروه ساماندهی گلزارهای شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، افزود: تاكنون ساماندهی ۲۷ گلزار از مجموع ۶۵ گلزار شهدای موجود استان، به اتمام رسیده است.

وی اضافه كرد: هم اكنون ساماندهی تعدادی از گلزارهای شهدا در حال اجرا بوده و اعتبار مورد نیاز باقیمانده گلزارهای ساماندهی نشده نیز در سال ۹۱ تامین خواهد شد.

موسی پور با تاكید بر لزوم احداث یادمانی مناسب در تمامی گلزارهای شهدای استان، بیان كرد: ساماندهی و احداث یادمانی مناسب برای همه گلزارهای شهدای استان باید با رعایت سه شرط جنبه های فرهنگی هنری در عین سادگی طراحی، سرعت كار و صرفه جویی در هزینه ها انجام شود.

وی همچنین از اتمام احداث یادمان شهدای گمنام خضر نبی تا پایان سال خبر داد و گفت: با پیگیری های انجام شده و انتخاب پیمانكاری توانمند، روند ساخت یادمان شهدای این مكان با سرعت خوبی در حال اجرا بوده و تا آخر امسال به اتمام خواهد رسید.

استاندار قم با بیان اینكه همزمان با ساخت یادمان، ساماندهی محوطه پیرامونی مزار شهدای گمنام خضر نبی در دستور كار قرار گرفته است، افزود: با توجه به اقبال مردم به این مكان مقدس، ساماندهی و زیباسازی آن ضروری بوده و باید شهرداری هر چه سریع تر آن را عملیاتی كند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت های فرهنگی گلزارهای شهدا، گفت: بسیاری از گلزارهای شهدای استان به دلیل جاذبه های معنوی و ویژگی های خاص، امكان تبدیل شدن به قطب های فرهنگی را دارند كه باید زمینه شناسایی و برنامه ریزی لازم برای مدیریت فرهنگی این مكان ها فراهم شود.

موسی پور با بیان اینكه دشمن از فرهنگ جهاد و ایثار و شهادت طلبی ملت ایران هراس دارد، عنوان داشت: دستگاه های فرهنگی استان باید با بسیج همه امكانات و ظرفیت های فرهنگی، فعالیت های خود را بر محور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت متمركز كنند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcb.zb5urhb8giupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما