يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب : 21749

آغاز ثبت نام دوره‌های آموزشی اتباع افغانی و عراقی در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم از آغاز ثبت‌نام دوره‌های آموزشی اتباع افغانی و عراقی در استان قم خبر داد.
آغاز ثبت نام دوره‌های آموزشی اتباع افغانی و عراقی در قم
به گزارش قم نیوز، احمد عطارنیا با اشاره به اهمیت آموزش اتباع خارجی اظهار کرد: این اداره در راستای تفاهم‌نامه سه جانبه میان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، اداره کل اتباع خارجی وزارت کشور و دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد اقدام به ثبت نام این افراد کرده است.

وی ضمن اشاره به اینکه هدف از برگزاری این کلاس‌ها بهبود سطح خوداتکایی و معیشت پناهندگان عراقی و افغانی است افزود: افراد واجد شرایط «دارندگان کارت آمایش جدید دارای اعتبار تا تاریخ ۳۰ خرداد ماه سال ۹۳ استان قم» می‌توانند در دوره‌های نصب و تعمیر کولرهای گازی پنجره‌ای و اسپیلت، جوشکار سازه‌های فولادی با فرآیند SMAW، تعمیر کار پکیج شوفاژ گازی و برق ساختمان درجه ۲ برای برادران و سازنده وسایل و جعبه‌های تزئینی و کاربردی (کارتوناژ)، جواهرسازی مهره‌ای (Beaded jewellery)، کیف دوز زنانه و روبان دوز برای خواهران ثبت نام ‌کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم ارائه آموزش‌های نهاد محور از طریق این سازمان را عاملی مهم در راستای خوداتکایی، ریشه کنی فقر، ایجاد اشتغال پایدار، رشد اقتصادی و زندگی بهتر برای اتباع بیگانه برشمرد و گفت: افزایش ظرفیت اقتصادی خانواده‌ها می‌تواند امکان دستیابی به راه حل‌های پایدار و خصوصا اشتغال آسان‌تر اتباع خارجی را به هنگام بازگشت موفقیت آمیز آنها به کشورشان افزایش دهد.

عطارنیا با بیان اینکه تفاهم‌نامه سه جانبه در سال ۲۰۱۱ میلادی منعقد شده است تصریح کرد: از همان سال این تفاهم‌نامه با هدف بهبود سطح خوداتکایی و معیشت پناهندگان در استان‌های قم، اصفهان، فارس، گلستان، کرمان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، قزوین، مرکزی، سمنان، ایلام، بوشهر، تهران و یزد اجرا شده است.

وی یادآور شد: ساختار فعالیت‌های آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای پناهندگان به گونه‌ای طراحی شده است که همه آنها در مناطق شهری صورت گرفته و مرتبط با نیازها و متمرکز بر حوزه‌های ساختمانی، تعمیرات و صنعت باشند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با بیان اینکه تنها دارندگان کارت آمایش معتبر صادره از استان قم می‌توانند برای دریافت فرم ثبت نام به اداره کل امور اتباع استان مراجعه کنند گفت: این اداره واقع در خیابان لواسانی و اردوگاه «مرکز بازگشت» این استان واقع در کیلومتر ۱۰ جاده اراک است و با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام یکی از اولویت‌های پذیرش با افرادی است که نسبت به ثبت نام خود هرچه سریعتر اقدام کنند.

عطارنیا یادآور شد: ارائه اصل و کپی کارت آمایش برای ثبت‌نام الزامی است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdccomqi.2bqs08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما