يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 21753

حضرت ام البنین(س) دارای امام‌شناسی قوی بود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز تخصصی نماز گفت: حضرت ام البنین(س) فرمودند فرزندان من و آنچه در زیر آسمان است، فدای امام حسین(ع) باد، بنابراین این مطلب نشاندهنده امام‌شناسی قوی حضرت ام البنین(س) است.
حضرت ام البنین(س) دارای امام‌شناسی قوی بود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام صادق کفیل ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت ام البنین(س) اظهار کرد: حضرت ام‌البنین(س) در سال پنجم هجری در شهر کوفه متولد شد و در زمان شهادت حضرت زهرا(س) دختری پنج ساله بوده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ ازدواج حضرت علی(ع) با ام البنین(س) چند سال پس از شهادت حضرت زهرا(س) بوده و نخستین فرزندش در سال ۲۶ هجری متولد شده است.

رئیس مرکز تخصصی نماز عنوان داشت: حضرت ام البنین(س) شاعر و محدثه بودند و در علم و ادب شهرت داشتند و این مسئله نشان‌دهنده شخصیت علمی و فرهنگی این بانوی بزرگوار است.

وی با اشاره به فعالیت اجتماعی ام البنین(س) گفت: همانطوری که حضرت زهرا(س) احیاکننده جریان ولایت پس از مرگ پیامبر اکرم(ص) بود، حضرت ام البنین(س) نیز احیاکننده جریان عاشورا بودند.

کفیل خاطرنشان کرد: پس از جریان عاشورا حضرت عباس(ع) دارای یک پسر چهار ساله بود که حضرت ام‌البنین(س) با فرزند ایشان به بقیع می‌رفت و با حرکت و سخنرانی روشنگری می‌کردند، به اندازه‌ای این حرکت اثرگذار بود که مروان مورد تاثیر حرکات ام البنین(س) قرار گرفته بود.

وی یادآور شد: حضرت ام‌البنین(س) بانوی مدیر،‌ مدبر و بهترین فرزندان را تربیت کرد و چهار پسرشان در کربلا حضور داشت ولی تنها برای شهادت امام حسین(ع) نگران بود و شیون به پا می‌کرد.

رئیس مرکز تخصصی نماز عنوان داشت: حضرت ام البنین(س) فرمودند فرزندان من و آنچه در زیر آسمان است، فدای امام حسین(ع) باد، بنابراین این مطلب نشان‌دهنده امام‌شناسی قوی حضرت ام البنین(س) است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchxqni.23nzmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما