دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : 21795

۲۲ توصیه‌ پژوهشکده حقوق بشر اسلامى قم به پارلمان اروپا

قم نيوز : قم نیوز: پژوهشکده حقوق بشر اسلامى قم که با نظارت آیت الله مکارم شیرازى فعالیت مى‌کند پس از بررسى کامل قطع‌نامه پارلمان اروپا لازم دید این توصیه‌ها را به پارلمان اروپا داشته باشد.
۲۲ توصیه‌ پژوهشکده حقوق بشر اسلامى قم به پارلمان اروپا
به گزارش قم نیوز به نقل از دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی، پژوهشکده حقوق بشر اسلامى قم که با نظارت آیت الله مکارم شیرازى فعالّت مى‌کند پس از بررسى کامل قطع‌نامه پارلمان اروپا لازم دید این توصیه‌ها را به پارلمان اروپا داشته باشد.

در این بیانیه با اشاره به اینکه با توجه به این‌که یک سویه نگرى آفت بزرگ قضاوت‌هاست، آمده است: با توجه به این‌که داورى دوگانه درباره کشور‌ها و ملّت‌ها مخالف منطق عقل بوده، همچنین هیچ کشور و ملّتى حق ندارد فرهنگ خود را بر دیگرى تحمیل کند، و نیز با توجه به این قطع‌نامه ضدّ ایرانى پارلمان اروپا بر اساس اطلاعات نادرست و دروغین تدوین شده، قطع‌نامه مزبور براساس انحصارطلبى و خودبرتربینى و تحقیر دیگران تنظیم شده است.

اطلاعیه پژوهشکده حقوق بشر قم افزوده است: با توجه به این‌که بسیارى از مواد قطع‌نامه مصداق بارز دخالت در امور کشورهاى مستقل دیگرى بوده و دوران استعمار ملّت‌ها پایان یافته و هرگونه تهدید بدون هماهنگى با نهادهاى بین‌المللى مردود است، همچنین بسیارى از مواد قطع‌نامه مزبور بر اساس سوء استفاده از مسأله حقوق بشر براى مقاصد و منافع خصوصى آن هم در برابر کشورى بزرگ و داراى سابقه تمدن درخشان بنا شده است.

در ادامه پژوهشکده حقوق بشر اسلامى قم در ۲۲ توصیه به پارلمان اروپا اعلام کرده است:

۱. پارلمان اروپا براى نفى یک‌سویه نگرى وظیفه دارد درباره حقوق بشر آمریکا با صراحت قضاوت کند و تشکیل زندان‌هایى مانند ابوغریب و گوانتانامو و شکنجه‌ها و فشارهاى غیرانسانى در گذشته و حال و تحریم‌هاى یک‌جانبه را محکوم کند

۲. پارلمان اروپا وظیفه دارد شنود گسترده آمریکا از تلفن‌هاى کشورهاى مختلف را در سراسر جهان حتى نسبت به مردم آمریکا که نوعى جاسوسى آشکار است محکوم کند.

۳. پارلمان اروپا موظف است تهدیدهاى نظامى آمریکا و اتحادیه اروپا را نسبت به کشورهاى دیگر که به امضاى هیچ نهاد بین‌المللى نرسیده و یک نوع یاغى‌گرى آشکار در روابط جهانى محسوب مى‌شود محکوم نماید.

۴. پارلمان اروپا باید کشتار مردم بیگناه را به وسیله هواپیماهاى بدون سرنشین آمریکا در پاکستان و نقاط دیگر محکوم کند.

۵. پارلمان اروپا باید درباره آنچه در سوریه مى‌گذرد و تقویت تروریست‌ها در برابر دولت قانونى آن کشور است محکوم کند و همه را به ترک کشتار و تسلیم در برابر یک انتخابات آزاد مردمى بدون قید و شرط زیر نظر بازرسان بین‌المللى دعوت نماید.

۶. پارلمان اروپا در حالى که درباره فعالیت‌هاى صلح‌آمیز اتمى ایران فوق‌العاده سخت‌گیرانه داورى مى‌کند نباید زرادخانه اتمى اسرائیل را فراموش نماید بلکه باید این کشور را به قبول معاهدات جهانى درباره سلاح‌هاى اتمى موظف بداند و سرپیچى از آن را شدیدآ محکوم کند.

۷. پارلمان اروپا باید اسرائیل را به رعایت قطع‌نامه‌هاى نهادهاى بین‌المللى در مورد سرزمین‌هاى اشغالى که سالهاست اجرا نمى‌شود ملزم بداند.

۸. پارلمان اروپا باید نسبت به شهرک‌سازى اسرائیل در اراضى دیگران و بستن گذرگاه رفح عکس‌العمل صریح نشان دهد.

۹. پارلمان اروپا باید تهدید خودسرانه اسرائیل را به حمله نظامى به مراکز صلح‌آمیز هسته‌اى ایران که با هیچ یک از موازین جهانى تطبیق نمى‌کند شدیدآ محکوم نماید.

۱۰. پارلمان اروپا باید به طور کلى از نگاه‌هاى تبعیض‌آمیز آمریکا و اتحادیه اروپا در مورد اسرائیل و حمایت بى قید و شرط از آن را محکوم کند.

۱۱. پارلمان اروپا باید از اینکه در مورد عدم رعایت حقوق بشر در ایران اظهار نگرانى مى‌کند ولى در مورد بعضى از کشورهاى عربى که کمترین آثار دموکراسى و حقوق بشر در آنجا دیده نمى‌شود، به دیده اغماض مى‌نگرد، احساس شرمسارى کند.

۱۲. پارلمان اروپا باید از این‌که انتخابات باشکوه ریاست جمهورى ایران را زیر سؤال برده در حالى که همه گروه‌ها و جناح‌ها به صورت پرشور و با درصد بسیار بالایى شرکت داشته و هیچ گروهى نسبت به صحت نتیجه انتخابات اعتراضى نداشته و همانند آن کمتر در اروپا و آمریکا دیده شده، جدآ شرمنده باشد و عذرخواهى کند.

۱۳. پارلمان اروپا باید شرایط ایران را در مورد اعدام قاچاق‌چیان مواد مخدر درک کند و از قضاوت ناعادلانه بپرهیزد و توجه کند که در همسایگى ما مرکز اصلى تولید مواد مخدر جهان است و از آنجا به اروپا و آمریکا ترانزیت مى‌شود ولى ایران در برابر آن ایستاده و فداکارى مى‌کند، باید از ایران به خاطر فداکارى در این راه و شهیدان زیادى که از دست داده تقدیر و تشکر نماید.

۱۴. پارلمان اروپا باید درباره اخبار مستندى که مى‌گوید از زمانى که پاى آمریکا به افغانستان باز شده تولید مواد مخدر چندین برابر شده است تحقیق و تفحص کند و عوامل آن را شدیدآ محکوم نماید.

۱۵. پارلمان اروپا به جاى این‌که ایران را توصیه به آزادى همجنس‌گرایان کند، کارى که در فرهنگ الهى تمام کشورهاى اسلامى از زشت‌ترین گناهان محسوب مى‌شود، دوستان خود را به ترک این کار زشت غیرانسانى تشویق نماید.

۱۶. پارلمان اروپا باید از دخالت گستاخانه در امور داخلى ایران و عنوان کردن لزوم ملاقات با زندانیان، کارى را که در مورد کشورهاى دیگر مطرح نمى‌کند، جدآ بپرهیزد.

۱۷. پارلمان اروپا از اینکه تصریح مى‌کند که اتحادیه اروپا باید در روابطش با ایران مسأله حقوق بشر را مخصوصآ در مورد زنان در اولویت قرار دهد ولى در مورد روابط اتحادیه اروپا و آمریکا با بعضى از کشورهاى نفت‌خیز عربى که مطلقآ حقوق زنان در آن رعایت نمى‌شود و حتى زنانشان حق رانندگى ندارند، سکوت اختیار کرده، خود را جدآ سرزنش کند، در حالى که همه مى‌دانند خرید نفت ارزان‌قیمت از آن‌ها و فروختن سلاح‌هاى گران‌قیمت به آن‌ها عامل اصلى این سکوت و همکارى زشت و زننده است.

۱۸. پارلمان اروپا باید اعتراف کند که حقوق بشر تا آنجا براى غرب اهمیت دارد که مزاحم منافع آن‌ها نباشد اما براى حفظ منافع نامشروعشان حتى همکارى با تروریست‌ها جایز است.

۱۹. پارلمان اروپا باید به اتحادیه اروپا و آمریکا توصیه کند هنگامى که رهبر ایران و تمام مراجع مذهبى تأکید مى‌کنند که تهیه بمب اتمى برخلاف مذهب و فرهنگ ماست و نهادهاى بین‌المللى نیز اثرى از گرایش فعالیت‌هاى اتمى ایران به غیر امور صلح‌آمیز گزارش نمى‌دهند و مراقبت نیز به طور دائم صورت مى‌گیرد، قانع شوند و این پرونده را براى همیشه ببندند در غیر این صورت همه خواهند دانست مسأله انرژى اتمى بهانه‌اى براى انتقام‌گیرى از یک کشور صلح‌طلب بیش نیست.

۲۰. پارلمان اروپا موظف است تحریم‌هاى یک جانبه را که حتى شامل داروهاى ضرورى مى‌شود و برخلاف تمام اصول انسانى است، شدیدآ محکوم کند.

۲۱. پارلمان اروپا باید اتحادیه اروپا و آمریکا را در مورد اوکراین ـ همسایه دیوار به دیوار دوستشان روسیه ـ شدیدآ محکوم کند، مردم آنجا را بر ضدّ روسیه تحریک کردند و آن‌ها هم عکس‌العمل شدیدى نشان دادند و آتشى برافروخته شد که پایان آن معلوم نیست و هنوز این آتش خاموش نشده آتش دیگرى افروختند، گروه دیگرى را در ونزوئلا بر ضدّ حکومت قانونى آن تحریک کرده‌اند، گویا آن‌ها منافع خود را در دنیاى ناامن و پر از نزاع و خونریزى مى‌دانند آیا این‌ها که نمونه بارزى از دوگانگى در قضاوت است، موافق حقوق بشر مى‌باشد، پارلمان اروپا از این نظر نیز باید شرمنده باشد.

۲۲. پارلمان اروپا ایران را توصیه به آزادى روزنامه‌نگاران مى‌کند، امرى که با حفظ ارزش‌ها، تحصیل حاصل است ولى هرگاه کسى در اروپا درباره بعضى از مسائل تاریخى مربوط به اسرائیل در جنگ جهانى سخن بگوید طبق قانون! راهى زندان مى‌شود آیا نباید این‌گونه قوانین شدیدآ محکوم شود؟

در پایان این اطلاعیه تصریح شده است: ولى مى‌دانیم پارلمان اروپا نه در قد و قواره و موقعیتى نیست که بتواند این اعمال را که برشمردیم محکوم یا تقبیح کند و نه شجاعت و شهامت آن را دارد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdk50x.yt0fn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما