قم نيوز : قم نیوز: آیت‌الله نوری همدانی گفت: رقابت بانک‌ها در سودهی بیشتر به مردم جریان تولید و سرمایه گذاری برای آبادانی مملکت را مختل می‌کند.
رقابت بانک‌ها برای سوددهی بیشتر رشد تولید داخلی را مختل می‌کند
به گزارش قم نیوز، آیت الله نوری همدانی در دیدار مدیرکل و مسئولان بانک قرض الحسنه رسالت اظهار کرد: دین اسلام در همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی زندگی انسان برنامه دارد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه بعد اقتصادی مربوط به تحصیل و توزیع اموال است، افزود: اموال همانند خون است که باید همواره در جریان باشد اسلام رکود اموال را از بین برنده مال می‌داند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تاکید براینکه اسلام جمع کردن اموال و اندوختن گنج را حرام می‌داند، تصریح کرد: بنا به فرازی از آیات سوره توبه کسانی که در دنیا اموال خود را راکد نگه می‌دارند و در راه خدا به جریان نمی‌اندازند وعده عذاب داده می‌شود.

وی با اشاره به تاکیدات اسلام برای در گردش بودن اموال، بیان کرد: روند در جریان بودن اموال سه بعد فقهی، اجتماعی و اقتصادی دارد برای همین کسانی که در نظام جمهوری اسلامی در نظام بانکداری مشغول فعالیت هستند وظیفه بسیار سنگینی بر عهده دارند.

آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: بانک‌ها قدرت زیادی دارند که اگر این قدرت با فکر و فرهنگ صحیح همراه شود قادر است بسیاری از مشکلات مملکت را از میان بردارد و آبادانی به همراه داشته باشد.

مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: بانک‌ها وسیله‌ای برای جذب پول مردم است تا آن را در راه صحیح به جریان بیندازند و به واسطه آن آبادانی، رفع بیکاری و تولید به وجود آید.

وی با اشاره به اینکه بانکداری تجارت نیست بلکه خدمت است، گفت: اقتصاد ما با اقتصاد غرب فرق دارد چرا که سیستم اقتصادی در کشورهای غربی بر پایه فرهنگ سرمایه داری است و قوانین وضع شده در سیستم مالی آن‌ها برپایه دریافت سود بیشتر از مردم است.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به مخاطرات ربا که سیستم بانکداری را تهدید می‌کند، اظهار کرد: در قرآن کریم دو گناه ربا و سلطه پذیری کفار را بزرگ‌ترین گناهان می‌داند از همین رو اسلام در نظر دارد پول در مسیر اقتصاد فقهی در جریان باشد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به مسئله وام دادن به مردم و دریافت جریمه نقدی دیرکرد اقساط وام در بانک‌ها تصریح کرد: اگر به خاطر تاخیر در پرداخت وام جریمه نقدی دریافت شود ربا محسوب می‌شود که حرام است.

آیت الله نوری همدانی همکاری بانک‌ها با هم به منظور آبادانی کشور را مصداق بانکداری اسلامی عنوان کرد و گت: رقابت بانک‌ها در سودهی بیشتر به مردم جریان تولید و سرمایه گذاری برای آبادانی مملکت را مختل می‌کند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdciyvar.t1azz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما