پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب : 20693
آیت‌الله نوری‌همدانی:

طرح مباحث حقوق بشر علیه ایران ناشی از کینه دشمنان است

قم نيوز : قم نيوز: یکی از مراجع عظام تقلید با بیان اینکه دشمنان نسبت به ما کینه دارند گفت: طرح مباحث حقوق بشر علیه ایران ناشی از کینه دشمنان است.
طرح مباحث حقوق بشر علیه ایران ناشی از کینه دشمنان است
به گزارش قم نيوز، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضاء موسسه خیریه امدادگران عاشورا ضمن خیر مقدم به اعضا موسسه برای حضور در قم اظهار کرد: انسان یک موجود اجتماعی بوده و دارای ابعاد مختلفی است.

وی با بیان اینکه اسلام یک دین اجتماعی کامل است گفت: اسلام به تمام ابعاد زندگی انسان توجه داشته و برای آن‌ها دستوراتی دارد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه انسان کامل انسانی است که به تمام ابعاد زندگی توجه کند بیان کرد: اشتباه است که فقط به یک جنبه از زندگی توجه کنیم.

وی با بیان اینکه اهل بیت (ع) مسلمانی را کامل می‌دانند که به تمام ابعاد انسانی توجه داشته باشد تصریح کرد: مسلمان کامل باید برای تمام ابعاد زندگی برنامه داشته باشد به ویژه در دنیای کنونی که دشمنان در تمام ابعاد در مقابل ما صف آرایی می‌کنند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به اینکه شما تا دیروز در جبهه‌های جنگ خدمت می‌کردید گفت: امروز هم شاهدیم که شما برای خدمات اجتماعی و انسانی تلاش می‌کنید.

وی عنوان کرد: نباید یک بعد ما را از باقی بعدهای غافل کند و باید در تمام ابعاد حضورداشته باشیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی به این دلیل است که دشمن امروز از آن طریق به فکر ضربه زدن به اسلام است.

وی تصریح کرد: از زمانی که نظام اسلامی قدرتمندتر شد کینه و خصومت دشمنان نیز بیشتر شده است.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه این انقلاب یادآور خروش صدر اسلام است گفت: آن‌ها می‌ترسند که در کشورهای عربی نظامی مانند نظام ایران به وجود آید و دست به کار شده‌اند که جلوی بیداری اسلامی را بگیرند.

وی عنوان کرد: آن‌ها فهمیده‌اند که این بیداری اسلامی از مرزهای اسلامی گسترش پیدا کرده و به غرب نیز رخنه کرده است و جنبش ۹۹ درصد در برابر یک درصد نشان دهنده این موضوع است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه دشمنان ما دچار کینه شده‌اند بیان کرد: این کینه موجب شده است که آن‌ها از همه ابعاد به ما حمله کنند و هیچ موقع به این صورت شاهد بسیج نیروها در مقابل خود نبوده‌ایم.

وی تاکید کرد: کینه آن‌ها موجب شد کاستی‌هایی را به نام حقوق بشر در مقابل ما علم کنند و این مسئله نشان می‌دهد که آن‌ها دشمنی خود را به هر طریقی ابراز می‌کنند.

آیت‌الله نوری‌همدانی ادامه داد: برای مقابله با آن‌ها یک بیداری اسلامی در تمام ابعاد نیاز است.

وی با اشاره به اینکه عقل سالم در بدن سالم است عنوان کرد: ریشه بیماری‌ها باید شناسایی شده و آن‌ها از ریشه نابود شوند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه ورزش عمومی می‌تواند ریشه بسیاری از بیماری‌ها را خنثی کند تصریح کرد: من هر روز به ورزش می‌پردازم و موجب شده است که با این سن سلامتی و نشاطم مانند ۵۰ سال قبل باشد.

وی با اشاره به اینکه تحرک منظم و مداوم در جلوگیری امراض موثر است گفت: تاکید روایات بر کم غذا خوردن است و این مسئله موجب جلوگیری از بیماری‌ها می‌شود.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه ما باید در تغذیه‌ دقت کنیم تصریح کرد: روایات فراوانی داریم که بیان می‌کنند کم غذا خوردن موجب سالم بودن بدن و سالم بودن قلب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کار شما یعنی تربیت افراد سالم بسیار مهم است گفت: فعالیت شما در افزایش جمعیت نیز موثر است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به تأخیر در سن ازدواج بیان کرد: بیکاری، فقر و نداشتن منزل موجب شده است جوان‌ها کمتر میل به ازدواج داشته باشند و این مسئله موجب کم شدن زاد و ولد شده است.

وی تصریح کرد: اکنون که خداوند به شما توفیق داده است امیدوارم در تمام ابعاد زندگی موفق باشید.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjtme8.uqeyhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما