سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب : 21855

بانک اطلاعاتی اصحاب رسانه استان قم تشریفاتی نیست

قم نيوز : قم نیوز: معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از عدم همکاری مناسب خبرنگاران در تکمیل بانک اطلاعاتی خبر داد و گفت: در برنامه‌های جاری و مختلف استان از فعالان رسانه‌ای بدون پرونده در این معاونت استفاده نخواهد شد.
بانک اطلاعاتی اصحاب رسانه استان قم تشریفاتی نیست
به گزارش قم نیوز، مهدی توکلیان اظهار کرد: به رغم اطلاع‌رسانی مناسب در خصوص تشکیل بانک اطلاعاتی خبرنگاران و فراخوان برای مراجعه فعالان این عرصه برای ثبت‌نام و تکمیل مدارک متاسفانه شاهد همکاری مناسبی از سوی خبرنگاران نبوده‌ایم.

وی در خصوص بانک جامع اطلاعاتی خبرنگاران ادامه داد: در حال حاضر هنوز تعداد زیادی از اهالی رسانه و مطبوعات نسبت به ثبت‌نام و تکمیل مدارک مورد نیاز اقدام نکرده‌اند و همین امر نیز روند تکمیل این بانک اطلاعاتی را با کندی مواجه ساخته است.

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان این‌که تشکیل بانک اطلاعاتی خبرنگاران یکی از ضروری‌ترین نیازها است، خاطرنشان کرد: بدون شک این بانک اطلاعاتی بهترین منبع برای استفاده در فعالیت‌های مختلف از جمله حضور در برنامه‌ها و نشست‌ها و رسمیت بخشیدن به فعالیت‌های خبرنگاران است و این بانک اطلاعات جنبه تشریفاتی ندارد.

وی افزود: بر همین اساس در سالروز خبرنگار نیز تنها خبرنگاران و عکاسان فعال و همیشه در صحنه که عضو این بانک نیز هستند هدیه ویژه روز خبرنگار دریافت می‌کنند تا به این طریق حقی از فردی ضایع نشود.

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بهره‌مندی از خدمات و تسهیلات آینده را تنها شامل حال خبرنگاران عضو این بانک عنوان کرد و ادامه داد: ایجاد پایگاهی برای ثبت اطلاعات و سوابق کاری خبرنگاران مطالبه‌ای چندین ساله بوده است و اکنون که بسترهای آن فراهم شده و خبرنگاران نیز باید برای تحقق یکی از مطالبه‌های به حق‌شان همکاری داشته باشند.

وی اظهار کرد که امیدواریم هرچه زودتر تشکیل این بانک مراحل پایانی خود را طی کند چراکه این بانک نقش مهمی در ساماندهی فعالیت‌ها خواهد داشت.

توکلیان انتظار نهادها و دستگاه‌ها و ادارات کل استان در خصوص معرفی خبرنگاران، عکاسان و فعالان رسانه‌ای استان قم را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: این بانک اطلاعاتی به عنوان مرجع رسمی معرفی و شناساندن و همکاری اصحاب رسانه استان قم با سایر نهادها و ادارات و مراکز دولتی و خصوصی است به همین منظور خبرنگاران و عکاسان در کمترین زمان ممکن ضروری است فرم ثبت‌نام را از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به نشانی www.ershadqom.ir دریافت کرده و اطلاعات رسانه‌ای خود را به دفتر معاونت مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ارسال کنند.

وی با بیان این‌که در صورت عدم ارسال مشخصات همکاران رسانه‌ای مسئولیتی به عهده این اداره کل نخواهد بود، ادامه داد: در این صورت این اطلاعات در لیست معرفی اصحاب رسانه استان قم نیز قرار نخواهد گرفت و به طور حتم همکاران ادارات، دستگاه‌ها و نهادهای استانی و حتی سراسری و ملی از پذیرش خبرنگاران و عکاسان معرفی نشده از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خودداری کرده و در جلسات نشست‌های رسانه‌ای و یا هرگونه محمل اطلاع‌رسانی جلوگیری به عمل خواهند آورد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcamanu.49n6m15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما