چهارشنبه ۹ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۳۹
کد مطلب : 2186
فرماندار قم:

نرخ منابع انرژی مساجد و هیئت‌ها تصاعدی حساب نشود

قم نيوز : قم نیوز: فرماندار قم با اشاره به برگزاری مراسم سوگواری امام حسین(ع) و مصرف بالای انر‍ژی در این ایام گفت: سوگواری مردم نباید با تصاعدی حساب کردن نرخ منابع انر‍ژی به عید برخی دستگاه‌ها تبدیل شود.
نرخ منابع انرژی مساجد و هیئت‌ها تصاعدی حساب نشود
به گزارش قم نیوز، عبدالسعید حقیقی‌مقدم ظهر امروز در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی ایام محرم و صفر که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، از تصاعدی حساب شدن نرخ منابع انرژی چون آب،‌ برق و گاز هیئت‌ها و مساجد در ایام محرم ابراز نگرانی کرد.

وی از دستگاه‌های اجرایی که از منابع انرژی محسوب می‌شوند خواست به احترام عزای امام حسین(ع) و ماه محرم‌الحرام از برخوردهایی مانند قطع آب،‌ برق و گاز مصرف‌کنندگان خانگی که بدهی خود را به دولت پرداخت نکرده‌اند، خودداری کنند.

فرماندار قم بیان کرد: سازمان حمل و نقل و پایانه‌های استان قم باید نسبت به جابه‌جایی مسافرانی که برای شرکت در سوگواری حسینی به این شهر سفر کرده و قصد بازگشت دارند تمهیدات خاصی بیندیشد تا زائران کریمه اهل‌بیت (ع) با مشکل روبه‌رو نشوند.

وی تاکید کرد: سازمان حمل‌ و نقل و پایانه‌های استان قم باید نسبت به تهیه آماری از تعداد دستگاه‌های حمل و نقل برون شهری اقدام کند و تعداد دستگاه‌هایی را که به هر استان سفر می‌کنند، مشخص کند.

حقیقی‌مقدم گفت: مجموعه‌ای از فرمانداری، ‌پلیس راهور و پایانه‌ها تشکیل شود تا نسبت به امنیت و سلامت جاده‌ها در بازگشت مسافران اطمینان حاصل شود.

وی عنوان کرد: مرکز پلیس، سازمان بهزیستی و جمعیت هلال احمر استان باید نسبت به برپایی چادرهایی برای نگهداری کودکان رها شده در دسته‌های عزاداری اقدام کنند.

کمیته رسیدگی به در راه ماندگان ویژه ایام عزاداری تشکیل می‌شود
فرماندار قم به مسافرانی که به دلایل گوناگون در راه مانده‌اند اشاره و تاکید کرد: مرکزی تشکیل شده و بعد از اتمام مراسم عاشورای حسینی آماده کمک‌رسانی به در راه ماندگان خواهد بود.

وی با تاکید بر جدی بودن مسئله در راه ماندگان گفت: هر چند ممکن است برخی افراد برای سوء استفاده خود را در راه مانده معرفی کنند اما برخی افراد آبرومند هستند و در شهر دچار رخدادی شده که توانایی بازگشت به مقصد خود را ندارند.

حقیقی‌مقدم بیان کرد: در راه ماندگان شناسایی و به مرکزی خاص معرفی می‌شوند تا با برقراری تماس با خانواده‌های ایشان، بتوان شرایط بازگشت به خانه را برای آنها میسر کرد.

وی با ابراز نگرانی از سوء استفاده‌های احتمالی هنگام جمع‌آوری کمک‌های مردمی در صندوق‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان کرد: باید صندوق‌های کمک‌های مردمی سریع تخلیه و شرایطی فراهم که فرصت سوء‌ استفاده را از افراد سودجو گرفته شود.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdci.varct1azqbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما