چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : 4195
فرماندار قم:

جنگ بدر الگوی آموزشی برای دفاع از انقلاب است

قم نيوز : قم نیوز: فرماندار قم جنگ بدر را نمونه آموزشی برای دفاع از انقلاب دانست و گفت: جنگ بدر این پیام را به همراه دارد که ایمان قلبی به مسیر است که موجب پیروزی و موفقیت یک جامعه می‌شود.
جنگ بدر الگوی آموزشی برای دفاع از انقلاب است
به گزارش قم نیوز، عبدالسعید حقیقی‌مقدم صبح امروز در مراسم زنگ انقلاب که به مناسبت آغاز دهه فجر و ورود امام خمینی (ره) به کشور در مدرسه امام صادق (ع) برگزار شد، جوانی را فرصت مغتنمی برای کسب علم و دانش دانست و افزود: جوانی فرصتی بسیار مناسب است تا انسان دانسته‌های خود نسبت به هویتش را افزایش دهد.

وی در ادامه با اشاره به زمان جنگ تحمیلی، اظهار داشت: هم‌اکنون شما جوانان مقوله‌ای به نام تحریم را تنها می‌شنوید اما جوانان زمان جنگ تحمیلی، آن را از نزدیک احساس می‌کردند با این حال، خود را از غافله علم و دانش دور نمی‌دیدند و به کسب علم و دانش می‌پرداختند.

فرماندار قم سخنان مقام معظم رهبری را ۱۹ دی‌ماه سال جاری در دیدار با مردم، شهر مقدس قم را روشنگر مسیر انقلاب دانست و گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم وضعیت فعلی کشور را، دور از وضعیت شعب ابیطالب دانست و ما را در شرایط جنگ بدر و خیبر معرفی کرد.

وی در ادامه بیان کرد: در تاریخ پر افتخار دین مبین اسلام هم جنگ‌های بدر و خیبر و هم شعب ابیطالب اسم‌های شناخته شده‌ای هستند اما تا کنون مقایسه شرایط کنونی جامعه ایران اسلامی با وقایع آن زمان، سابقه نداشته است و باید این موضوع را بررسی کرد که چه شرایطی سبب شده است که شرایط کنونی ما از شعب ابیطالب در اوایل انقلاب که دشمن از هیچ‌گونه تحریمی دریغ نمی‌کرد، به شرایط جنگ بدر و جنگ خیبر در حال حاضر رسیده است.

حقیقی‌مقدم با اشاره به حضور سه ساله پیامبر اکرم (ص) و پیروان دین مبین اسلام در شعب ابیطالب، اعلام کرد: پیامبر اکرم (ص) و یاران بزرگوار ایشان سه سال در بدترین شرایط تحریم آن زمان به زندگی و تبلیغ دین مبین اسلام پرداختند به گونه‌ای که حتی اجازه ورود مواد غذایی به شعب ابیطالب داده نمی‌شد و کفار تمام تلاش خود را برای متوقف ساختن انقلاب و دین رسول الله (ص) به کار گرفتند.

وی جنگ بدر را نمونه آموزشی برای دفاع از انقلاب دانست و اظهار داشت: مسلمانان در جنگ بدر با توجه به اینکه تعداد آنان بیش از ۳۰۰ نفر نبود، توانستند در برابر هزار تن از کفار مقاومت کنند و به پیروزی برسند که این موضوع بیانگر این است که در مقابله با دشمنان، تعداد، تجهیزات و قدرت سبب پیروزی نخواهد شد بلکه ایمان قلبی به مسیر است که موجب پیروزی و موفقیت یک جامعه می‌شود.

فرماندار قم با بیان اینکه انقلاب اسلامی سبب احیاء اسلامی شد که در حال حذف شدن از قوانین اجتماعی جوامع بشری بود، عنوان کرد: انقلاب اسلامی برای احیاء قوانین الهی و دین مبین اسلام قدم برداشت و این موضوع که امام خمینی (ره) در ۱۲ بهمن ماه سال ۵۷ وارد کشور شد درست است اما مردم ایران اسلامی به دلیل ایمانی که به مسیر و هدف امام خمینی (ره) داشتند، در همان سال ۴۲ به دعوت امام راحل برای احیاء دین مبین اسلام پاسخ دادند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی برای رسیدن به اهداف خود، هیچ نیازی به کشورهای غرب و شرق ندارد، اظهار داشت: تحریم‌ کشورهای استبدادگر جهان از همان آغازین روزهای انقلاب اسلامی آغاز شده و تاکنون نیز ادامه یافته است.

حقیقی مقدم ادامه داد: این تحریم‌ها نه تنها صدمه‌ای به نظام مقدس جمهوری اسلامی و اهداف آن نمی‌زند بلکه باعث خودکفایی کشور در تولید علم و دستیابی به فناوری روز دنیا خواهد شد.

وی با اشاره به بیداری اسلامی ملت‌های جهان، بیان کرد: بیداری اسلامی ملت‌های منطقه ثمره جانفشانی‌های مردم ایران است و باید توجه داشت که بیدارترین ملت‌های جهان، ملت ایران است و همین امر سبب شده است تا ایران اسلامی به خاری در چشم کشورهای استبدادگر جهان تبدیل و دشمن بزرگ ظلم و ستم قلمداد شود.

فرماندار قم با بیان اینکه ایران اسلامی خطرناک‌ترین دشمن کشورهای استبدادگر است، عنوان کرد: درست است که ایران اسلامی اسلحه در دستان خود نگرفته است اما باید توجه داشت که پیام انقلاب اسلامی به کشورهای جهان یک فرآیند تهاجمی علیه ظلم و بیدادگری است که همین امر موجب وحشت دشمن از ایران اسلامی شده است.

وی در پایان با اشاره به فعالیت‌های خصمانه کشورهای استبدادگر، بیان کرد: شک نکنید که اگر دشمن لحظه‌ای تصور کند که توان مقابله با ایران اسلامی را دارد، از تهاجم و دست‌درازی کوتاهی نخواهد کرد اما موضوع مورد توجه این است که دشمن از جمهوری اسلامی هراس دارد.

حقیقی مقدم اذعان کرد: در اوج قدرت جنگ‌افزاری ایران اسلامی، این توان نظامی ما نیست که دشمن را به هراس انداخته است بلکه ایمان راسخ مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی و اهداف آن، شهادت طلبی و تبعیت مردم از ولایت فقیه و رهبری است که سبب ایجاد هراس در بین دشمنان اسلام و ایران شده است.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdca.onyk49n6m5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما