يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : 22147

جامعه المصطفی در ۶۰ کشور جهان شعبه دارد

قم نيوز : قم نیوز:نماینده جامعه‌المصطفی در ژاپن گفت: از مهم‌ترین وظایف جامعه المصطفی صادرات معرفتی قم به دیگر نقاط جهان است از همین رو در ۶۰ کشور جهان شعب خود را فعال کرده است.
جامعه المصطفی در ۶۰ کشور جهان شعبه دارد
به گزارش قم نیوز، محمدعلی متولیان میهمان ویژه شصت و ‏یکمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم با بین اینکه جامعه‌المصطفی خود را مدیون شهر قم می‌داند، اظهار کرد: آرزو می‌کنیم قم الگوی جهان اسلام شود از همین رو شورای شهر و شهرداری قم وظایف سنگینی برای سیاستگذاری‌های کلان قم دارند.

نماینده المصطفی در ژاپن با اشاره به برگزاری برگزاری ورک‌شاپ در ‏دانشگاه‌های مختلف ژاپن از سوی: دفتر نمایندگی المصطفی در ژاپن، افزود: در کشور ژاپن آموزش و پرورش در نقطه مرکزی فرهنگ قرار دارد که مدیریت شهری قم نیز می‌تواند از این نکته استفاده کند.

وی با بیان اینکه جامعه المصطفی در ۶۰ کشور جهان شعبه دارد، تصریح کرد: از مهم‌ترین وظایف جامعه المصطفی صادرات معرفتی قم به دیگر نقاط جهان است.

متولیان با توصیه به مدیریت شهری قم درباره رصد تجارب مدیریت شهری دیگر نقاط ‏جهان آن را کاری مفید خواند و بیان کرد: با تشکیل اتاق فکر می‌توان تجارب کسب شده را به قم انتقال و از راهبردهای بومی بهره برد.

نماینده المصطفی در ژاپن با اشاره به اینکه با تعامل با استانداری و شهرداری توکیو و اساتید آن متوجه شدیم تواضع بیشتری نسبت به غربی‌ها به منظور در اختیار قرار دادن تجارب ‏دارند، گفت: ۱۰ راهبرد اصلی مانند فرآیندنگاری، ملتزم ساختن پیمانکاران اصلی به عمل بر‏اساس بازه زمانی، رفیع نگه داشتن مقام استاد، مردم بنیاد بودن و اهتمام بالا در ترسیم حد و قدر ‏در امور شهری در ژاپن کاملاً مورد تاکید قرار می‌گیرند. ‏

وی عزم ملی ژاپن را عامل موفقیت آن‌ها پس از جنگ جهانی دوم عنوان کرد و افزود: آن‌ها منابع انسانی را در اولویت خود قرار دارند و با وجود محرومیت از منابع طبیعی توانستند به این پیشرفت‌ها دست پیدا کنند.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdcfeyd0.w6d0jagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما