دوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب : 22189

مادران در تربیت فرزندان فاطمه‌گونه عمل کنند

قم نيوز : قم نیوز: قائم مقام موسسه امام خمینی گفت: میلاد دخت پیامبر (ص) از این رو روز مادر نام گرفته که بهترین مادر دنیا در این روز متولد شده است و در همین راستا مادران باید در تربیت فرزندان خود فاطمه‌گونه عمل کنند.
مادران در تربیت فرزندان فاطمه‌گونه عمل کنند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی جایگاه حضرت فاطمه زهرا (س) در نزد اهل‌بیت (ع) و پیامبر (ص) را نشانه مقام بلند این حضرت عنوان کرد و اظهار کرد: همین موضوع نشانه جایگاه بلندی است که اسلام برای زنان قائل شده است، یعنی یک بانو می‌تواند به جایی برسد که با فرشتگان ارتباط داشته باشد، معارفی کسب کند که همه ائمه (ع) به آن مباهات کنند و پیامبر بگوید فاطمه (س) پاره تن من است.

وی ادامه داد: سخن امام خمینی (ره) که فرمود مرد از دامن زن به معراج می‌رود نشان دهنده ارزش زن در اسلام و جمهوری اسلامی ایران است و این‌که تربیت زنان نسبت فرزندان و نوع رفتار آن‌ها با همسران می‌تواند زمینه عروج به پیشگاه الهی را فراهم کند.

قائم مقام موسسه امام خمینی خاطرنشان کرد: مراحل پیشرفت زن در تفکر دینی بی‌حد و حصر است و زنان به سبب نقش تربیتی که در جامعه دارند می‌توانند خود و دیگران را به بالاترین مقام انسانی در همه ابعاد فردی و اجتماعی برسانند.

وی اظهار کرد: خدواند متعال در قرآن کریم برای جهانیان از حضرت آسیه، حضرت مریم (ع) و حضرت فاطمه (س) به عنوان الگو نام برده که همین دلیلی مستند برای تمام کسانی است که ادعای نقض حقوق زنان در جهان اسلامی می‌کنند.

قائم مقام موسسه امام خمینی دلیل نامگذاری میلاد بانوی ۲ عالم به عنوان روز زن و مادر را الگوی نمونه بودن این حضرت در نقش مادری و همسری دانست و گفت: زندگی فاطمه مرضیه (س) و تربیت فرزندانی که اسوه تمام ویژگی‌‌های ناب انسانی بوده‌اند به وضوح نشان دهنده این نامگذاری است.

رجبی با تاکید بر این‌که مادران در تربیت فرزندان خود باید فاطمه‌گونه عمل کنند،‌ ادامه داد: این روز به نام روز مادر نام گرفته است چراکه بهترین مادر دنیا در این روز متولد شده و از این جهت این روز را روز زن نام نهاده‌اند که بهترین روابط زن و مرد در این خانواده وجود داشت و می‌بینیم که حضرت فاطمه (س) برای آرامش و دفاع از همسرش حضرت علی (ع) تمام هستی خود را به میان آورد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) در عمر کوتاه ولی پر برکت خود از نظر ارتقای فکری جامعه، دفاع از ولایت و عفاف و حجاب به اندازه‌ای تلاش و کوشش داشته‌اند که کسی در تمام هستی نمی‌تواند مانند وی در این عمر کوتاه این‌گونه عمل کند و به حق پیامبر فرموده‌اند که «فاطمه پاره تن من است».

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcb98b5.rhb5wpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما