يکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : 22465
با حکم رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم:

نقیب رئیس دانشکده تفسیر و معارف قرآن کریم قم شد

قم نيوز : قم نیوز: حجت‌الاسلام سید محمد نقیب از سوی رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم به سمت ریاست دانشکده تفسیر و معارف قرآن کریم منصوب شد.
نقیب رئیس دانشکده تفسیر و معارف قرآن کریم قم شد
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، در مراسمی حجت الاسلام سید محمد نقیب از سوی احمد عابدی رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم به سمت ریاست دانشکده تفسیر و معارف قرآن کریم منصوب شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محمد اکبری معاون آموزش و پژوهش دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم به عنوان سخنران، به بیان سخنانی پیرامون علوم و معرفت نفس پرداخت.

وی با اشاره به معرفت به عنوان یکی از مهم‌ترین علوم آسمانی، افزود: به اندازه‌ای که قرآن کریم پیرامون مراقبت، تزکیه و معرفت نفس اصرار نموده نسبت به هیچ موضوع دیگری در سراسر آیات نورانی قرآن کریم تأکید نشده است، انسان اگر بخواهد خواندن کتاب‌های مختلف برایش همواره سودمند و مفید باشد، ابتدا باید کتاب نفسش را بخواند.

حجت الاسلام اکبری با دو بخش خواندن تمامی مراحل نفس، تصریح کرد: اگر نفس انسان نماینده خدا و پیامبران و معصومین باشد، رحمانی و اگر پیرو شیطان باشد شیطانی است، نفسی که رحمانی باشد کار خدایی می‌کند و در این صورت انسان هر دعایی کند مقبول درگاه عبودیت واقع می‌شود ولی اگر از نفس مراقبت نشود نفس انسان نماینده شیطان می‌شود و در مسیر شیطان گام برمی دارد.

استاد حوزه و دانشگاه در با بیان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم به عنوان یکی از مراکز تربیت نفس انسان به سوی خدا و بندگی خداوند متعال عنوان کرد: رسالت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم مسئولیت سخت و خطیری است ولی با این وجود ما روز به روز شاهد تربیت و پرورش دانشجویانی هستیم که هرکدام در زمینه‌های مختلف قرآنی نخبه هستند.

معاون آموزش و پژوهش دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با اشاره دانشکده تفسیر و معارف قرآن کریم به عنوان یک دانشکده استثنائی، گفت: این دانشکده همجوار با حوزه علمیه، مراجع عالیقدر و نخبگان علوم انسانیست، از این رو نگاه‌ها به این دانشکده یک نگاه ویژه می‌باشد و امیدواریم امتیازات ویژه‌ای از سوی مسئولین به این دانشکده تعلق گیرد.

وی با اشاره به تلاش بی‌وقفه هادی نصیری رئیس سابق دانشکده تفسیر و معارف قرآن کریم، تاکید کرد: نصیری در پرورش و تربیت دانشجویان قرآنی، زحمات زیادی متحمل شدند که از زحمات ایشان در این سمت تشکر و قدردانی می‌کنم.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به توانمندی‌ها و مسئولیت‌های پیشین حجت الاسلام و المسلمین سید محمد نقیب، او را یکی از برکات و نقاط قوت دانشگاه علوم ومعارف قرآن کریم توصیف کرد و برای ایشان و کادر اجرایی دانشکده تفسیر و معاف قرآن کریم قم، از جانب خدای متعال پیروزی روز افزون در مسیر تربیت دانشجویان و نخبگان قرآنی را طلب کرد.

در این مراسم حکم انتصاب نقیب به عنوان رئیس جدید دانشکده تفسیر و معارف قرآن کریم قم از سوی احمد عابدی رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم به ایشان اهدا گردید.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdciw5ar.t1arq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما