يکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 22493
آیت الله نوری همدانی:

غربی‌ها با فتنه انگیزی به دنبال شکستن اتحاد مسلمانان هستند

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله نوری همدانی گفت: کشورهای غربی از روز نخست به دنبال دشمنی با اسلام بودند از این رو مسلمانان می‌توانند با اعمال و رفتار اسلامی خود نقشه‌های شوم آنان را می‌توانند خنثی کنند.
غربی‌ها با فتنه انگیزی به دنبال شکستن اتحاد مسلمانان هستند
به گزارش قم نیوز، آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با پرسنل وزارت دفاع و سپاه کشور با اشاره به اینکه در قرآن کریم آیات متعددی درباره معاد وجود دارد اظهار کرد: انسان از دو قسم جسم و روح تشکیل شده است که پس از مرگ جسم انسان پوسیده می‌شود اما روح انسان در عالم برزخ به زندگی خود ادامه می‌دهد.

آیت الله نوری همدانی افزود: در روز قیامت تمامی اعضا و جوارج انسان در هر کجای که قرار داشته باشد جمع می‌شود و به اعمال و رفتار انسان در دنیا گواهی می‌دهد که در آن روز بهشتی و جهنمی بودن انسان مشخص می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به سرنوشت انسان‌ها عنوان کرد: خداوند سرنوشتی را برای انسان‌ها مشخص کرده است که اگر انسان‌ها به سرنوشتی که خداوند برایشان تعیین کرده است عمل کنند خوشبخت و سعادتمند می‌شوند و این در حالی است که‌‌ همان طور که انسان‌ها خدا‌شناس هستند و به خداوند یقین دارند به معاد هم شناخت و آن را باور کنند.

مرجع تقلید جهان تشیع خاطر نشان کرد: خداوند به آسمان که با این عظمت است قسم خورده که این آسمان دارای میلیارد‌ها ستاره است و زمین در برابر آسمان هیچ و از سوی دیگر زمین مانند نقطه نوری در برابر آسمان است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: یکی از راه‌های شناخت خداوند توجه به آسمان است البته در این میان با توجه به جهان هستی و اعمال و رخدادهای که در روی زمین است اجازه توجه به آسمان را به افراد نمی‌دهد.

مرجع تقلید جهان تشیع با اشاره به اینکه اگر انسان دارای نقصی نباشد دچار مشکل می‌شود، اظهار کرد: خداوند تاکید کرده است که در برابر تمانی نعمت‌های موجود در جهان هستی تفکر و اندیشه کند تا قدرت خداوند را به خوبی درک کند.

آیت الله نوری همدانی افزود: در روزی که اصرار و نیت و باطن افراد مشخص می‌شود خداوند تمامی اعمال و رفتار انسان‌ها را مشخص می‌کند و از این رو تنها خداوند در روز قیامت به کمک انسان می‌آید و انسان هیج یار و یاوری در روز قیامت ندارد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به فتنه و دشمنی کشورهای غربی عنوان کرد: کشورهای غربی از روز نخست به دنبال دشمنی با اسلام بودند از این رو مسلمانان می‌توانند با اعمال و رفتار اسلامی خود نقشه‌های شوم آنان را می‌توانند خنثی کنند.

مرجع تقلید جهان تشیع خاطر نشان کرد: در روز قیامت از چهار نکته سوال می‌شود که عبارتند از اینکه عمر خود را در چه راهی به پایان رساندید، در جوانی چه کار کردید، مال خود را در چه راهی مصرف کردید و آیا ولایت مدار بودید که با طرح و جواب به این سوال‌ها انسان‌ها می‌توانند به بهشت و یا جهنم می‌روند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjtxe8.uqe8hzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما