چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۶
کد مطلب : 28335
آیت الله نوری همدانی:

ایجادکنندگان داعش، جنایت های آن ها را به نام اسلام مطرح می کنند

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله 'حسین نوری همدانی' از مراجع تقلید به اتفاقات و حوادث اخیر در پاریس اشاره کرد و گفت: ایجادکنندگان داعش، جنایت های آن ها را به نام اسلام مطرح و تمام می کنند و این مساله مصیبت بزرگی برای اسلام محسوب می شود.
ایجادکنندگان داعش، جنایت های آن ها را به نام اسلام مطرح می کنند
به گزارش قم نیوز ، وی روز چهارشنبه در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، به مساله شکل گیری گروه های تروریستی اشاره کرد و ابراز داشت: استکبار؛ داعش، تکفیری ها و بوکوحرام را مجهز کرد و به آن ها امکانات داد و به کشورهای عربستان، سوریه، لبنان و پاکستان اعزام کردند.
 
آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه پرورش دهندگان گروه های تروریستی، آن ها را به عنوان اسلام مطرح کرده و از آن یاد می کنند، گفتند: دشمنان می خواهند اسلام را دین خشونت و قتل و کشتار و تخریب جلوه دهند.
 
وی تاکید کرد: دشمنان به دنبال اسلام هراسی هستند و هدف از این مسائل تخریب چهره راستین اسلام است.
 
وی بر ضرورت اتحاد مسلمانان تاکید کرد و ابراز داشت: مسلمانان در صورتی که تحت پرچم ولایت قرار بگیرند، قادر خواهند بود استکبار را شکست دهند.
 
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه تا پیش از پیروزی انقلاب، استکبار قرن ها اسلام را کوبیده بود، اظهار داشت: دشمنان مسلمانان را تحت سیطره خود قرار داده بودند اما با پیروزی انقلاب، اسلام ناب به عرصه زندگی وارد شد و آن ها کینه انقلاب را به دل خود گرفته اند.
 
وی اسلام ناب را همانند خاری در چشمان و استخوانی در گلوی استکبار عنوان کرد و گفت: استکبار پس از ظهور و جلوه اسلام ناب بارها در برابر آن کوتاه آمده است.
 
آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه اسلام با ظلم، جهل و فقر در جامعه مبارزه می کند، گفت: در عهدنامه مالک اشتر جنبه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی که فقیه باید در ولایت داشته باشد، تاکید شده است.
 
وی همچنین انفال را یکی از پشتوانه های اسلام عنوان کرد و ابراز داشت: در صورتی که این مساله عملیاتی شود، در رونق اقتصاد تاثیرگذار خواهد بود.
 
وی اجرای صحیح قوانین اسلام را ریشه کن کننده فقر در جامعه دانست و گفت: فقر حاصل عمل نکردن به احکام اسلام است، چراکه هنگامی که امام زمان(عج) ظهور می کند فقر وجود ندارد.
 
این مرجع تقلید در ادامه، ولایت فقیه را دنباله غدیر عنوان کرد و اظهار داشت: فقیه با بهره گیری از پشتوانه های اسلام باید به گونه ای قدم بردارد که جامعه را از منظر اقتصادی محکم اداره کند و رهبری انقلاب نیز بر این مساله تاکید دارند.
 
آیت الله نوری همدانی با اشاره به تاکیدات و انتقادات حضرت علی(ع) در خصوص مساله فقر در نهج البلاغه، اظهار داشت: بر اساس سخنان حضرت علی(ع)، انسان فقیر از احترام در نزد مردم برخوردار نیست، چراکه مردم با نظر نامناسبی به وی می نگرند و فردی که فقیر است در زمینه انجام امور دینی نیز نمی تواند اقدام وسیعی کند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: اسلام تاکید دارد ثروت در اختیار همه افراد قرار گیرد تا فقر از جامعه حذف شود.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcamenu.49nae15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما