سه شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب : 30194
"جنگ داخلی مسلمانان را از دشمن اصلی غافل کرده است"

آیت الله نوری همدانی: داعش و بوکوحرام اسرائیل را در حاشیه امنیت قرار داده‌اند

قم نيوز : قم نیوز: مرجع تقلید شیعیان گفت: اسرائیل با ایجاد داعش و بوکوحرام در حاشیه امن قرار می‌گیرد، اگر مسلمانان درگیر برادر کشی نبودند امروز به جای جنگ با هم به جنگ با دشمن و صهیونیست می‌پرداختند.
آیت الله نوری همدانی: داعش و بوکوحرام اسرائیل را در حاشیه امنیت قرار داده‌اند
به گزارش قم نیوز، آیت الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با جمعی سپاهیان انصار و کارکنان وزارت دفاع اظهار داشت: مبارزه پیامبران خدا با ابرقدرتان و مستکبران از موضوعاتی است که در قرآن به آن زیاد اشاره شده است.

استاد برجسته حوزه علمیه با تاکید بر اینکه درس‌های زیادی برای مجاهدان در این موضوع وجود دارد افزود: خداوند در آیه چهارم سوره قصص ویژگی‌های فرعون را بیان کرده است که باید بدانیم نقشه‌های فرعون‌‌ همان نقشه مستکبران در جهان امروز است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه مستکبران از اینکه جلو حق تعظیم کنند ابا دارند، افزود: تکبر و خود بزرگ بینی ویژگی اصلی آنهاست که اجازه نمی‌دهد تسلیم پیامبر و راه حق او شوند.

وی خاطر نشان کرد: نباید نشست تا دشمن به خاک ما تجاوز کند و باید از اقدامات آن‌ها جلوگیری کرد؛ این درسی است که از جنگ‌های پیامبر اکرم (ص) با روم و غرب آموخته‌ایم.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه باید در همه شرایط در برابر دشمن ایستادگی کرد خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم (ص) در جنگ‌های خود با همه سختی‌ها به مبارزه پرداختند.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه اسلام قرآن کریم ویژگی‌های اخلاقی و عملکردهای مستکبران را اعلام کرده است، تصریح کرد: خود بزرگ بینی یکی از ویژگی‌هایی است که در روح مستکبران وجود دارد و اهل روی زمین را گروه بندی کرده‌اند و با این کار قصد دارند مسلمانان را به جان هم بیاندازند و می‌بینیم امروز هم در جهان اسلام همین رویه را پیش گرفته‌اند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه دشمن با اینکار در حاشیه امن قرار می‌گیرد، افزود: اگر مسلمانان درگیر برادر کشی نبودند امروز به جای جنگ با هم به جنگ با دشمن و صهیونیست می‌پرداختند.

وی گفت: مستکبران به خوبی می‌دانند در دنیای سیاست چه کسانی را بکوبند و با مخالفان خود مبازره می‌کنند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه در قرآن مستکبران نماد نسل کشی معرفی شده‌اند و کسانی هستند که زنان و کودکان را می‌کشند، خاطر نشان کرد: پرورش فساد توسط مستکبران نمونه دیگری از اقدامات آنها است که نمونه آن در جهان کنونی داعش و بوکوحرام و وهاببیت است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه پیامبران برای مبارزه با استکبار جهاد می‌کردند، گفت: مردم اگر مقابل استکبار جهاد نمی‌کردند انقلاب اسلامی شکل نمی‌گرفت و انقلاب نتیجه پیروی مردم از ولی فقیه است.

استاد برجسته حوزه علمیه با تاکید بر لزوم مطالعه وصیت نامه شهدا در راستای افزایش بصیرت افزود: خواندن این وصیت نامه‌ها آموزنده است و جریان انقلاب و دفاع مقدس امروز در مسیر شهدا ادامه دارد.

وی بیان کرد: شهدا تربیت شدگان نمازجماعت‌ها و اعتکاف‌ها بودند و به همین موضوع تاکید داشتند که باید امروز به این موضوعات اهمیت داده شود.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه باید بدانیم دشمن امروز به شکلی دیگر در مقابل ما ایستاده است گفت: امروز صدور حکم اعدام شیخ نمر نشانه‌ای از این دشمنی هاست.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه عربستان قبیله‌ای اداره می‌شود عنوان کرد: قبیله ابن سعود معتقد است همیشه حکومت باید به دست آن‌ها باشد و با هزینه بسیار زیاد این قبیله و خاندان را حفظ می‌کنند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه وهابیت یک مذهب خرافی و باطل است عنوان کرد: عربستان سالانه میلیون‌ها جلد قرآن چاپ می‌کند اما به یک آیه از آن عمل نمی‌کند.

وی گفت: قرآن فرموده است کسانی که با پیامبر (ص) هستند که در برابر دشمن می‌ایستند و با دوست مهربان هستند اما عربستان خلاف این را نشان داده است.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه مسئولان عربستان تابع فتوای سعوی‌های وهابی هستند افزود: این‌ها تابع آمریکا هستند و با تکیه بر امریکا کارهای خود را به پیش می‌برند.

استاد برجسته حوزه علمیه با تاکید بر لزوم بیداری در برابر این جریان‌های استکباری تصریح کرد: بیداری و آمادگی تجهیزاتی و آمادگی روحی باید برای مقابله با استکبار وجود داشته باشد تا در زمان صدور فرمان مبارزه بتوانیم در میدان جهاد حاضر شویم.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه استکبار راه خود را ادامه می‌دهد، افزود: استضعاف نیز راه خود را ادامه می‌دهد و روز به روز بیدار‌تر می‌شوند تا زمانی که ظهور امام زمان (عج) رخ دهد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgtq9w.ak9zy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما