شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۷
کد مطلب : 22675

زیارت جامعه کبیره شناسنامه شیعه است

قم نيوز : قم نیوز:عضو حجامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بزرگ‌ترین دستاورد شیعه از دوران امامت امام هادی (ع) زیارت جامعه کبیره است که به مثابه شناسنامه شیعه است و منشور امامت الهی است.
زیارت جامعه کبیره شناسنامه شیعه است
به گزارش قم نیوز، آیت الله عباس کعبی بااشاره به زندگی امام هادی (ع)، اظهار کرد: امام هادی (ع) در زمان خلفای بنی عباس امامتشان آغاز شد که ۴۲ سال عمر کردند و ۲۰ سال از عمرشان در سامرا که به مثابه یک پادگان بود سپری شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره سبک زندگی امام هادی (ع)، افزود: کارهای امام هادی (ع) برای گسترش اندیشه شیعه بود، البته به گونه‌ای زندگی کردند که شش خلیفه عباسی را در دوران امامت خودشان درک کردند و در این دوران نیز مجاهدت‌های زیادی داشتند.

وی با اشاره به دوران امامت امام علی النقی (ع)، تصریح کرد: بزرگ‌ترین کارهای این امام همام که به عنوان یک کار بزرگ الهی است، گسترش اندیشه امامت، گسترش تشیع وراه اندازی کار وکلا در زمان آن حضرت است.

آیت الله کعبی با بیان تربیت وکلای بسیار آن حضرت، عنوان کرد: وکلای ایشان برای گسترش اندیشه شیعه در قم، خراسان، شهرری، مدینه و یمن شکل گرفتند و شیعیان مخلص با مراجعه به سامرا از محضر امام استفاده می‌کردند.

زیارت جامعه کبیره شناسنامه شیعه

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به شیوه تبلیغ دین زمان هادی (ع)، گفت: در آن زمان این امام همام به وسیله وکلایی که تربیت کرده بود دین را به سرعت به سراسر جهان انتقال می‌دادند و فرهنگ تشیع را در سراسر جهان منتشر می‌کردند.

وی با اشاره به دستاوردهای شیعه در زمان امامت امام هادی (ع)، تاکید کرد: بزرگ‌ترین دستاورد شیعه زیارت جامعه کبیره است که به مثابه شناسنامه شیعه است و منشور امامت الهی است.

آیت الله کعبی با اشاره به ادعیه ماندگار از دوران امامت امام علی النقی (ع)، افزود: زیارت غدیر ارمغانی بزرگ از امام هادی (ع) برای معرفی شیعه است که دریای بی‌انتهایی از معرفت است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به مبارزات امام هادی (ع)، اظهار کرد: مبارزه با حکام ظالم، انحراف‌ها و جریان‌های منحرف از اسلام ناب محمدی و اندیشه امامت الهی بخشی از مبارزات این امام بزرگوار است.

وی با اشاره به مبارزه امام هادی (ع) با فرقه‌های انحرافی، تصریح کرد: مبارزه با فرقه‌های غلات و صوفیه و روشنگری دربرابر فتنه این فرقه‌های کاذب بخشی از مبارزات گسترده سیاسی امام هادی (ع) است.

امام هادی (ع) زمینه ساز فرهنگ انتظار درجامعه بود

آیت الله کعبی با اشاره به مناظره‌های آن حضرت، تصریح کرد: امام هادی (ع) با برگزاری مناظره‌ها و پاسخگویی به سوالات افراد، در صدد روشنگری درباره شبهات مطرح شده بودند و از آن طریق نیز افراد زیادی را هدایت کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به آینده نگری امام هادی (ع)، عنوان کرد: آن امام همام با بلند نظری که داشتند زمینه سازی برای فرهنگ زیارت را عهده دار شده بودند که سبب پیوند عمیق امامت و امت شده بود و زمینه سازی برای دوران امامت اما عصر (عج) بود.

وی با اشاره به فرهنگ سازی در زمینه فرهنگ انتظار و مهدویت در زمکان امام هادی (ع)، تاکید کرد: امام علی النقی (ع) با توجه به نزدیک بودن امامت ایشان به تولد منجی آخرالزمان با تالیف کتاب افکار عمومی را برای پذیرش مسئله غیبت کبری آماده کردند.

آیت الله کعبی با اشاره به ادعیه و زیارت نامه‌های به جا مانده از عصر امام هادی (ع)، بیان کرد: زیارت نامه‌های منقول، احیای فرهنگ امامت و تاکید بر پیام غدیر، احادیثی درباره احکام طلاق، ازدواج، خوردن و آشامیدن، احکام شرعی، احکام خمس و زکات بخشی از آثاری است که امام برای ما به ارمغان آورده است.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdcbs0b5.rhb5zpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما