يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۶
کد مطلب : 22694

روحانیون از فرصت اعتکاف برای پرورش قلوب جوانان استفاده کنند

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله سبحانی گفت: جوان امروز آماده هدایت است کما اینکه آماده ظلالت نیز هست و برای هر چیزی جوان آمادگی دارد و همان طور که دیگران از همین ضمیر برای فساد استفاده می‌کنند، روحانیت نیز باید از همین جا برای پرورش ایمان استفاده کنند.
روحانیون از فرصت اعتکاف برای پرورش قلوب جوانان استفاده کنند
به گزارش قم نیوز، آیت الله سبحانی که در دیدار با اعضای ستاد مرکزی اعتکاف کشور سخن می‌گفت، با اشاره به حضور حجت الاسلام فلاح زاده در این دیدار ، اظهار کرد: شما انسانی مظهر سعی و کوشش هستید و در جامعه به کار و تلاش مشغول هستید.

مرجع تقلید شیعیان افزود: در اسلام دو برنامه داریم که یکی تهذیب و دیگری تعلیم است. مرحوم آیت الله کاشانی در ابتدا دست به ملی کردن صنعت نفت زد و امام راحل از ایشان پرسیدند که چرا اول به این کار دست زدید و ایشان پاسخ گفتند که ما ابتدا خواستیم تخلیه کنیم تا بعد به سراغ مسائلی چون شراب فروشی و حجاب برویم.

استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: قرآن می‌فرماید زمین باید آماده باشد تا در آن بذر طیبه بروید و امروز جوانان ما دچار انواع فتن هستند و برای اینکه در نهاد ایشان گل ایمان بکاریم، در درجه اول باید قلوب ایشان را پاک کنیم تا بذرهای ایمان رویش پیدا کند.

مبلغ عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اعتکاف که قبل از انقلاب کمرنگ بود و بعد از انقلاب به لطف خدا، پر رنگ تر شده است، به این تخلیه و پاک شدن کمک می‌کند و نوعی تذکیه نفس است و در این سه روز، انسان به یاد خدا می‌افتد.

آیت الله سبحانی تاکید کرد: جوان امروز آماده هدایت است کما اینکه آماده ظلالت نیز هست و برای هر چیزی جوان آمادگی دارد و همان طور که دیگران از همین ضمیر برای فساد استفاده می‌کنند، روحانیت نیز باید از همین جا برای پرورش ایمان استفاده کنند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: اعتکاف را نباید به ماه رجب محدود کرد و البته در این ماه رغبت بیشتری هست و اعمالم داوود هست ولی باید در ماه‌های دیگر نیز به آن اهتمام ورزید.

استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: نیازی برای برگزاری اعتکاف در مسجد جامع نیست و باید در مسجدی باشد که متعلق به گروه خاصی نباشد و مسجد محلی یا قبیله ای نباشد و از این رو دست شما در قم باز است و اعتکاف در اکثر مساجد قم صحیح است زیرا متعلق به گروه خاصی نیستند.

مبلغ عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: تلاش کنید از وعاظ معروف نیز استفاده کنید تا اثر خوبی بگذارد زیرا همه در اعتکاف متعلق به خدا هستند و در تاریخ است که سالی پیامبر(ص) نتوانست ۱۰ روز معتکف شود و سال دیگر ۲۰ روز معتکف شد و جایی که پیامبر(ص) نیاز به چنین تذکیه ای دارد، ما به طریق اولی نیاز به آن داریم و باید به پیامبر اکرم(ص) تأسی کنیم.

آیت الله سبحانی تاکید کرد: باید کوشش کرد که از این اجتماع بهره برداری خوبی انجام دهیم و جوان پس از روز سوم که خارج می‌شود، در خود تحولی احساس کند و اگر این صورت گیرد، پیروزی و برد ما بوده است.

مرجع تقلید شیعیان افزود: جناب آقای فلاح زاده نیز مانند شمعی است که می‌سوزد و اطراف خود را روشن می‌کند و این خود سعادتی است.

استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: مدت‌ها ما منتظر بودیم که حد ترخص را مشخص کنند و اخیرا محقیقن این میزان را مشاهده کرده اند و مشخص کرده‌اند این حد را و تابلوهای آن نصب شده است و من نظر شما آقای فلاح زاده را در کتابم نوشتم که اخیرا جمعی از محققین زحمت کشیده‌اند و این حد را مشخص کرده‌اند که کار خوبی انجام شده است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcc0eqi.2bqio8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما