سه شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب : 22813
منبع : خبرگزاری حوزه
مدیر حوزه علمیه امام باقر(ع) بحرین

در بحرین شیعیان را دسته‌جمعی شکنجه می‌کنند

قم نيوز : قم نیوز: حجت الاسلام شیخ محمد جواد الشهابی، مدیر حوزه علمیه امام باقر علیه السلام گفت: بحرین به ویژه پس از سلسله اقدامات اخیر نظام مانند انحلال شورای علما و اخراج آیت الله نجاتی به کشور لانه ظلم طایفی تبدیل شده است.
در بحرین شیعیان را دسته‌جمعی شکنجه می‌کنند
به گزارش قم نیوز، وی در سخنان خود در شبکه اللؤلؤة گفت: این نظام است که به ظلم طایفی دامن میزند نه اهل سنت و این حکومت است که مسؤول نقض حقوقی است که از آن به عنوان اهرم فشار علیه معارضان استفاده میکند.

شیخ شهابی تاکید کرد: حمله به آزادی های دینی و عدم مجازات این مجرمان همچنان ادامه دارد و از طرفی نظام نیز از رسانه ها به عنوان ابزاری برای تحریک استفاده میکند و این اقدامات نشان میدهد که نظام به دنبال یافتن راه حل حقوقی و سیاسی بحران نیست.

* شکنجه دسته جمعی شیعیان در بحرین

وی افزود: اکنون کار به جایی رسیده که حرمت شیعیان حفظ نمی‌شود و هتک حرمت طایفی با تهمت هایی همچون تروریست و صفویه و خائن رو به افزایش و تکرار است و من می توانم بگویم که شیعیان در این کشور شکنجه دسته جمعی می شوند و به دین و مذهب آنها توهین می شود و گواه این ادعا هم گزارش "بسیونی" است.

شهابی تاکید کرد: امروز کیان و هویت و مذهب ملت ما تهدید می شود و در این زمینه شاهد هستیم که به بزرگان ما توهین می شود و کار به جایی رسیده که برخی مقامات رسمی آشکارا به بزرگان و مفاخر شیعه دشنام می دهند و آنها را تکفیر می کنند.

* دولت عذرخواهی کند

شیخ شهابی از دولت بحرین خواست به خاطر تمام اهانت ها و سلب آزادی های دینی از شیعیان عذرخواهی کرده و با استناد به گزارش بسیونی و مقررات ژنو، مرتکبان این اهانت ها را از میان مقامات سیاسی و امنیتی به مجازات برساند.

وی همچنین خواستار این شد که نظام بحرین به گزارشگر ویژه آزادی های دینی وابسته به سازمان ملل اجازه بدهد از وضعیت آزادی های دینی در بحرین بازدید کند و گزارش خود را به کمیساریای عالی سازمان ملل ارسال کند.

حجت‌الاسلام شهبانی گفت: عدم استقبال نظام از درخواست سازمان ملل برای این بازدید بر خلاف قوانین رسمی و نشان دهنده عزم نظام بحرین برای فرار از نظارت های بین الملل است، زیرا این نظام همچنان از توهین و نقض حقوق شیعیان به عنوان ابزاری برای فشار بر معارضان استفاده می‌کند.

وی افزود: دولت می‌خواهد به خیال خود در مرحله بعدی تفاهم و مذاکره با معارضان در مورد آزادی های دینی با طرف مقابل خود مذاکره کند.

حجت‌‌الاسلام شهابی در پایان تاکید کرد بحرین به تعداد زیادی از قوانین و پیمان های بین الملل که ملزم به رعایت آنها می‌باشد پایبند نبوده است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfmcd0.w6d0yagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما