يکشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب : 2291
رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی:

حضرت ابوالفضل(ع) با جهان‌بینی عمیق از امام حسین(ع) دفاع کرد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی گفت: حضرت ابوالفضل(ع) هرگز فریفته مادیات نشد و با بینش و جهان‌بینی عمیق از امام حسین(ع) دفاع کرد.
حضرت ابوالفضل(ع) با جهان‌بینی عمیق از امام حسین(ع) دفاع کرد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام علی انصاری‌بویراحمدی امروز ضمن تسلیت ایام محرم و فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: بصیرت دینی، فرهنگی و اجتماعی یکی از ویژگی‌های انسان‌های آگاه و مومن است.

وی خاطرنشان کرد: افراد مختلف از جنبه‌های مختلف ممکن است مورد هجوم و غفلت قرار گیرند ولی لازم است این انسان‌ها دارای اندیشه ژرف، واقع‌بینی و بینش اجتماعی قوی باشند.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی ادامه داد: شخصیت‌های برجسته تاریخ یا به اغفال کشیده می‌شوند یا توسط معاندان منحرف می‌شوند و اگر نتوانند شخصیتی را اغفال کنند یا بخرند از جنبه‌های مختلفی ممکن است وی را به انحراف بکشانند.

وی با بیان اینکه حضرت عباس(ع) یکی از شخصیت‌هایی است که در اسلام مورد طمع دشمنان بود، گفت: این حضرت بارها امتحان خود را پس داد و با تیزبینی و بصیرت پاسبانی ویژه‌ای از امام حسین(ع) داشت و به هیچ قیمتی حاضر به ترک حمایت خود از اباعبدالله الحسین(ع) نشد.

انصاری ‌بویراحمدی خاطرنشان کرد: حضرت ابوالفضل(ع) هرگز فریفته مادیات نشد و با بینش و جهان‌بینی عمیق از امام حسین(ع) دفاع کرد.

وی ادامه داد: تاریخ صدر اسلام جریان‌های مختلف را سراغ دارد که خواص توسط دشمنان منحرف شدند به عنوان مثال ابن ملجم از مریدان و خواص بود ولی دشمن با شناسایی نقطه ضعف، وی را گمراه کرد و دشمن توانست شمر را بفریبد و در مقابل امام حسین(ع) قرار دهد و از بی‌‌بصیرتی او استفاده کند.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی با تاکید بر الگوگیری از حضرت ابوالفضل(ع) بیان کرد: اگر خواص، نخبگان و بزرگان دین و مملکت بصیرت دینی قوی نداشته باشند به سرگذشت ابن ملجم‌ها و شمرها دچار می‌شوند.

وی با بیان اینکه ولایت‌مداری واژه‌ای مقدس است، گفت: حضرت ابوالفضل(ع) علاوه بر بصیرت دینی، دارای ولایت‌مداری بود و با وجود آنکه سردار و شخصیت برجسته‌ای بود ولی پیوسته در تمام حالات بر محور ولایت می‌چرخید.

انصاری ‌بویراحمدی عنوان کرد: آن حضرت محور مسائل فردی، اجتماعی، سیاسی و تصمیم‌گیری‌ها را امامت و ولایت می‌دانست و هیچگاه نظر شخصی خود را فدای این امر نکرد.

وی ادامه داد: آنچه انسان را به بزرگی و کمالات می‌رساند این است که امام زمان خود را بشناسد و نسبت به امام و رهبر وفادار باشد.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی یادآور شد: ولایت محوری به این معناست که فکر، اندیشه، تدبیر، سیاست، امنیت و اقتصاد انسان بر حول محور ولایت تصمیم‌سازی و نهادینه شود و به طور شخصی بدون اذن و اجازه امام کاری انجام ندهد و حضرت عباس(ع) اینطور رفتار می‌کرد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcf.1d0iw6d0ygiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما