پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : 22953

فرهنگ ایثار و شهادت وجدان‌های خفته را بیدار می‌کند

قم نيوز : قم نیوز:رئیس موسسه روایت سیره شهدا گفت: با فرهنگ ایثار و شهادت مي‌شود وجدان‌هاي خفته را خیلی زیبا بيدار كرد.
فرهنگ ایثار و شهادت وجدان‌های خفته را بیدار می‌کند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدمهدي ماندگاري شامگاه چهارشنبه در نشست معاونان فرهنگي ادارات كل تبليغات اسلامي سراسر كشور كه با موضوع ارائه و بررسي طرح‌هاي فرهنگي با رويكرد مديريت جهادي برگزار شد، تبليغ و ترويج و نشر معارف اهل بيت، بسترسازي ظهور حضرت مهدي(عج) و صيانت بخشي نظام و جامعه و نسل امروز را سه هدف فرهنگي نظام ذكر كرد.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا معتقد است كه هر سه هدف فرهنگي با ترویج فرهنگ ايثار و شهادت محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه يكي از بهترين راه‌هاي تبليغ نشان دادن ارزش‌هاست گفت: فرهنگ ايثار و شهادت از جمله اين ارزش‌های والاست.

انصارالحسين الگوي انصار المهدي

حجت‌الاسلام ماندگاری اظهار کرد: اگر بخواهيم پايلوتي از تحقق معارف و جامعه ديني را نشان دهيم باید زوایای هشت سال دفاع مقدس را نشان مي دهيم.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا با تاکید بر اینکه بسترسازي ظهور حضرت مهدی(عج) يك شعار جدي دارد، افزود: امام زمان(عج) وقتی بخواهند ظهور کنند نیاز به يار دارند. يار آن حضرت هم نیاز به الگو دارد و الگوي یاران امام زمان(عج) كساني هستند كه ياوري يارانشان را امضا كرده باشند، بنابراین شعار «انصارالحسين الگوي انصار المهدي» می‌تواند بهترین الگودهنده یاران امام باشد.

به گفته حجت‌الاسلام ماندگاری، کسانی در محضر امام حسين(ع) و امام زمان(عج) آبرودارتر هستند كه عزيزانشان و جانشان را فداي اسلام كرده باشند.

وی به نقش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در صيانت بخشي نسبت به ولايت و اركان نظام اشاره کرد و گفت: وقتی راه شهادت برخي از شهدا را براي جوانان بيان كنيم، همین روایت‌ها منجر به فرهنگ سازي مي شود.

وی نمايش، راهكار و هشداردهنده را سه مولفه مهم در فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و افزود: با اين فرهنگ مي شود خيلي زيبا وجدان هاي خفته را بيدار كرد.

استفاده از استدلال عقلی و فطری در بحث ولایت

حجت‌الاسلام ماندگاری در بخش دیگری از سخنان خود فرمولی بیان کردن مسائل را یکی از روش‌های جذاب تبلیغ دین ذکر کرد و گفت: ۳۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و با اینکه اصل انقلاب ما فرهنگي بوده ولي پيشرفت فرهنگي ما از پيشرفت سياسي و اقتصادي کمتر بوده است.

وی بیان استدلالی را یکی دیگر از روش‌های تبلیغی بیان کرد و افزود: در این بخش استدلال ديني، عقلي و علمی حائز اهمیت است. متاسفانه براي بحث ولايت از استدلال عقلي و فطري كم استفاده كرديم در حالي كه اين مسئله اولين استدلال براي علماي دين است.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا تاکید کرد: بيان مصداقي یکی دیگر از روش‌های مهم تبلیغی است. يكي از موثرترين مصداق‌ها براي تبليغ دين عمل خودمان است. اگر آموزه‌های دینی را با اشتها عمل كنيم، تاثیر زیادی در جامعه دارد.

ماندگاری اظهار کرد: اگر بخواهيم از فرهنگ ايثار و شهادت در تبليغ استفاد كنيم، بعد از بيان فرمولي و مصداقي، شهيدان را نشان دهيم، چراکه فرهنگ ايثار و شهادت براي ما اعجاز آفريد.

ارکان مدیریت جهادی

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا به تبیین سه عامل انگیزشی و بازدارندگی به عنوان اساسي ترين اركان مديريت جهادي پرداخت و تصریح کرد: اولين رکن مدیریت جهادی، ايمان به بزرگي خداست.

حجت‌الاسلام ماندگاری جدي گرفتن قيامت و بيداركردن محكمه وجدان را دو عنصر دیگر مدیریت جهادی ذکر کرد.

وی تاکید کرد: اگر ايمان به غيب مردم را تقويت كنيم مديريت جهادي اتفاق مي‌افتد وگرنه روز به روز ولايت غريب‌تر مي‌شود.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا در پایان به مدیران فرهنگی و مبلغان دینی گفت: اگر بخواهيم راه انسان شدن را به مردم بگوييم خودمان بايد انسان‌تر باشيم.
انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcaeonu.49num15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما