دوشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : 15730
رئیس موسسه روایت سیره شهدا:

خانواده‌ها فرزندانشان را از کودکی با مسجد آشنا کنند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس موسسه روایت سیره شهدا گفت: خانواده‌ها باید فرزندان خود را از همان سنین کودکی به مساجد و هیئات ببرند.
خانواده‌ها فرزندانشان را از کودکی با مسجد آشنا کنند
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام مهدی ماندگاری در جمع زائران حرم حضرت معصومه (س) در شبستان امام خمینی با اشاره به ضرورت آموزش کودکان اظهار کرد: خانواده‌ها باید فرزندان خود را از همان سنین کودکی به مساجد و هیئات ببرند و وجود آنها را با چشمه قرآن و عترت آبیاری کنید، در مساجد دست آنها را در دستان روحانیون قرار دهید و برای داشتن فرزندان خوب باید آنها را از کودکی با مسجد آشنا کنید.
 
رئیس موسسه روایت سیره شهدا توجه به رفتارهای فرزندان را ضروری دانست و افزود: برخی خانواده ها به تغدیه فرزندانشان توجه می کنند، اما به اینکه مثلا فرزندشان 5 سال نماز نمی خواند، بی توجه هستند، در حالی که باید خانواده ها مواظب باشند که فرزندشان گناه نکند.
 
وی اضافه کرد: خانواده های برای بیماری فرزندشان او را به نزد دکتر می برند، درمانگاه و دکتر مشکلات معرفتی فرزندشان مسجد و روحانیت است که اگر آنها را از همان کودکی با قرآن و عترت آشنا کردیم، فرزندان خوبی می شوند.
 
ماندگاری با اشاره به اقدام ضروری در انجام اعمال گفت: در این دنیا پس از انجام عمل باید کارهایی را انجام دهیم تا نتیجه اعمال را ببینیم که اولین اقدام ضعیف نشدن توکل به خداوند است، این در حالی بوده که اکنون توکل ما به خداوند کم شده است و توکل مان به مدیران افزایش پیدا کرده است، در حالی اگر خداوند نبود، آن مدیر هم نبود.
 
وی تصریح کرد: دومین اقدام برای گرفتن نتیجه از اعمال‌مان باید این باشد که توسل داشته باشیم، ما باید به عنوان مردم قم باور داشته باشیم که نعمت ها را به برکت حضرت معصومه (س) داریم.
 
رئیس موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به ضرورت استغفار اظهار کرد: بعد از اینکه اعمال مان را به خوبی انجام دادیم، باید برای گرفتن نتیجه به دادن صدقه، استغفار و دعا بپردازیم و بعد از آن خداوند بخواهیم که مثلا فرزند صالحی را به ما عطا کند.
 
ماندگاری بودن در کنار ائمه معصومین را به تنهایی کافی ندانست و افزود: یک سری از جوانان در کنار پیامبر در جنگ احد حضور داشتند، اما به دلیل تعلقات دنیوی این افراد و تربیت ناقص شان، آنها پیامبر را رها کردند و پیامبر در جنگ احد جراحات زیادی را برداشتند.
 
وی اضافه کرد: اگر فرزندان مان را به خوبی تربیت نکنیم، کنار پیامبر و امام زمان نیز عملکرد بدی را خواهند داشت و باید آنها را به صورت اسلامی تربیت کنیم تا فرزندان خوبی را داشته باشیم.
 
رئیس موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به حضرت حمزه گفت: شهادت حضرت حمزه در روزهای اخیر بود و پیامبر علاقه‌ی زیادی را به این شهید داشت و وی پس از شهادت حضرت حمزه گریه کردند و حضرت فاطمه (س) نیز در روزهای آخر عمرشان بر سر قبر حضرت حمزه می رفتند.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcfxedy.w6dtmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما