قم نيوز : قم نیوز:فرماندهان پایگاه های تخصصی بسیج مدرسه علمیه معصومیه(س) قم گردهم آمدند.
فرماندهان پایگاه های بسیج مدرسه معصومیه(س) قم گرد هم آمدند
به گزارش قم نیوز، فرماندهان پایگاه های تخصصی بسیج مدرسه علمیه معصومیه(س) عصر دیروز ضمن بازدید از بخش های مختلف خبرگزاری رسا در قم در جلسه ای مشترک برای تعامل و همکاری بیشتر دو مجموعه، رایزنی کردند.

در ابتدای روح الله عباسپور سردبیر خبرگزاری رسا به معرفی بخش های مختلف این مجموعه پرداخت و با اشاره به جایگاه و اهمیت رسانه در عصر کنونی، اظهار داشت: بسیاری از اتفاقات مهم دنیا تحت تأثیر تبلیغات و جریان سازی های رسانه ها به وقوع می پیوندند.

وی جایگاه مرجعیت و روحانیت را ظرفیت عظیمی دانست که نقش هدایت گری جامعه را به عهده دارند و گفت: رسانه های حوزوی می توانند کانال ارتباطی مناسبی در این میان باشند و در زمینه های مختلف اجتماعی جریان سازی مثبت کنند.

سردبیر خبرگزاری رسا خاطرنشان کرد: فعالیت های گسترده و مواضع انقلابی طلاب مدرسه معصومیه موجب شده از گذشته کانون توجه رسانه ها و برخی فعالان سیاسی باشد، به همین دلیل هر از چندگاهی رسانه های مختلف این مدرسه را مورد هدف قرار می دهند. به هر حال نگذارید این پتانسیل به نفع جریان خاصی مصادره شود.

در ادامه مجتبی امیری به نمایندگی از فرماندهان بسیج مدرسه علمیه معصومیه(س) به ارائه گزارشی از تحولات بسیج این مدرسه، اهداف و فعالیت های هر بخش پرداخت و گفت: پایگاه بصیرت سیاسی ما در حال حاضر بیش از هر چیز پیرامون موضوع توافقنامه ژنو کار می کند و فعالیت های متنوعی برای روشنگری طلاب در این زمینه دارد.

وی افزود: با توجه به این که برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در رشته های مختلف علوم انسانی اسلامی باید از حوزه های علمیه آغاز شود، در این زمینه نیز برنامه های مختلفی انجام گرفته که از جمله آنها برگزاری نشست های تخصصی با حضور اساتید برجسته پیرامون تحول در حوزه بود.

فرمانده پایگاه تخصصی تبلیغ در تشریح فعالیت های پایگاه خود گفت: دغدغه اصلی ما تربیت و آموزش مبلغین و اعزام آنها به مناطق مورد نظر است؛ کارگروهای تخصصی متعددی از جمله فرق و ادیان، مباحث مهدویت، عرفان های کاذب نیز در این بخش مشغول فعالیت هستند.

امیری ادامه داد: از سال ۸۱ که این مجموعه تأسیس شده تا کنون ۳۱ دوره اعزام داشته ایم که بیشتر آنها در جزایر مختلف خلیج فارس بوده است؛ یکی دیگر از کارهایی که در دست اجرا داریم صدور شناسنامه تبلیغی است که طرح آن حدود ۱۵ سال پیش به دفتر تبلیغات داده شده اما تا کنون اجرایی نشده است.

وی هدف پایگاه تخصصی هیأت و اندیشه را ایجاد فضایی برای دست یابی به هیأت مطلوب و الگو عنوان کرد و گفت: با دعوت از اساتید و برگزاری سلسله مباحث آموزشی و پژوهشی پیرامون این موضوع، تلاش کرده ایم تا شاخص هایی که یک هیأت باید داشته باشد را جمع آوری کنیم و هرکسی در کشور خواست هیأت تأسیس کند بتواند از آنها استفاده کند.

نماینده فرماندهان بسیج معصومیه(س) بیان داشت: البته برای این که کارهای این مجموعه صرفا در حد تئوری نباشد هر سه شنبه بعد از نماز مغرب و عشا جلسات هفتگی هیأت با حضور سخنرانان مطرح کشوری برگزار می شود، جمعیت قابل توجهی از طلاب به همراه خانواده هایشان در این مراسمات شرکت می کنند.

امیری راه اندازی و پشتیبانی سایت بسیج معصومیه(س)را از جمله فعالیت های پایگاه تخصصی فضای مجازی و رسانه برشمرد و گفت: تعداد زیادی از طلاب مدرسه معصومیه(س) در فضاهای مجازی فعالیت دارند، این پایگاه در نظر دارد با راه اندازی مجموعه ای با عنوان بلاگستان همه فعالان این عرصه را با یکدیگر هماهنگ کند.

وی با اشاره به ظرفیت های بالای طلاب مدرسه معصومیه(س) در فضای مجازی، ابراز داشت: برخی از طلاب این مدرسه سایت رسمی قوی با مخاطبان بین المللی دارند و برخی نیز شرکت پشتیبانی وبلاگ دارند؛ ظرفیت های بالقوه خوبی در این عرصه وجود دارد که با همکاری خبرگزاری رسا می توان آنها را به فعلیت رساند.

فرمانده پایگاه تخصصی تبلیغ معصومیه(س) گفت: در جنگ نرم باید فضاهای مجازی را تقویت کنیم؛ رهبر معظم انقلاب در تبیین اهمیت این موضوع فرمودند ظرفیت فضای مجازی به اندازه ظرفیت انقلاب است و در جای دیگر فرمودند اگر هیچ مسؤولیتی در این کشور نداشتم در این عرصه فعالیت می کردم چراکه جای کار بسیاری دارد.

امیری در توضیح فعالیت های پایگاه تخصصی نشر و ارزش های دفاع مقدس اظهار داشت: بهترین سبک مدیریت جهادی، دفاع مقدس است؛ در هیچ دورانی شرایط کشور ما در عرصه های مختلف بدتر از ۸ سال جنگ تحمیلی نبود اما دیدیم که جوانان این کشور چگونه توانستند به بهترین شکل آن دوران را مدیریت کنند؛ باید کاری کنیم که عموم مردم به این باور برسند که ما اکنون در شرایط بدر و خیبریم.

وی با بیان این که پایگاه تخصصی فرهنگ و تمدن اسلامی به دنبال ایجاد یک شبکه گسترده فرهنگی است، گفت: به این منظور رزمایش فرهنگی طلاب و دانشجویان در تابستان امسال برگزار خواهد شد که در این گردهمایی گسترده سرشبکه ها و جریانات فرهنگی بیش از پیش با یکدیگر آشنا و جهت هم افزایی و تعاملات بیشتر برنامه ریزی می کنند؛ تبیین اخلاق تشکیلاتی، هنر و رسانه، نقد و اکران فیلم های سینمایی از دیگر فعالیت های این پایگاه است.

نماینده فرماندهان بسیج معصومیه(س) محور فعالیت های پایگاه تخصصی جهان اسلام و حقوق بین الملل را در حوزه بیداری اسلامی دانست و ابراز داشت: اجلاس های خوبی به همت این پایگاه برگزار شده است که آخرین آنها کاروان صلح سوریه بود؛ این پایگاه با مراکز مختلف فعال در عرصه بین المللی حوزه اسلام ارتباط و تعامل دارد و با توجه به این که از ۱۴۰ ملیت مختلف در قم مشغول تحصیل هستند سعی دارد ظرفیت طلاب غیر ایرانی را نیز در قم فعال کند.

در پایان این جلسه استادیان مسؤول روابط عمومی خبرگزاری رسا گفت: این دو مجموعه دغدغه ها و فصل مشترک بسیاری دارند و می توانند در بخش های مختلف بایکدیگر همکاری و هم افزایی داشته باشند
انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcefo8w.jh8wni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما