قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: مذاکره کنندگان اجازه ندهند که دستورهای دیگر مانند بحث حقوق بشر وارد مذاکرات نشود و رهبری به خوبی هشدار دادند که مسائل دیگر نباید وارد مذاکرات شود و ما به شدت وارد کردن هر گونه دستور دیگر در مذاکرات را محکوم می کنیم.
تغییر و ورود مسائل جدید به مذاکرات هسته‌ای، خط قرمز مردم و نظام است
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری که در نماز جمعه امروز قم سخن می‌گفت، اظهار کرد: توصیه من به رسانه ملی و متکلمان جامعه و کسانی که رسانه ای در اختیار دارند این است که در انتقال معارف دین به جامعه تلاش کنند تا در پیشگاه خداوند شرمنده نشوند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: یکی از عواملی که مرز شکنی را در جامعه باب می‌کند، تقلیدهای کورکورانه از دوستان ناباب است و بارها از پشت این تریبون نماز جمعه عرض کرده‌ام که باید مراقب باشیم چه کسانی با فرزندان ما دوست هستند و فرزندان ما کجا پرسه می‌زنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خطبه دوم با اشاره میلاد مولود کعبه تصریح کرد: وجود مقدس امیرالمومنین امام علی(ع) کسی بود که در خانه خدا متولد شد و اگر کسی می‌خواهد علی(ع) را بشناسد، این جمله که «علی با حق است و حق با علی است» کفایت می‌کند. این جمله بالاترین افتخار برای امام علی(ع) است و هر جا حق باشد، علی آنجاست.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: امام اول شیعیان می‌فرماید گواراترین زندگی را کسی دارد که از آنچه خداوند نصیب وی کرده است، راضی است و از این رو جای دارد از آنچه خدا نصیب ما کرده است، شاکر باشیم.

امام جمعه قم با اشاره به نزدیک بودن ایام اعتکاف افزود: جا دارد در همین جا از کسانی که در امر گسترش اعتکاف تلاش کرده‌اند تشکر کنیم و رهبر معظم انقلاب درباره اعتکاف فرموده‌اند که نماد معنویت نظام است و این عزیزان ۳ جشنواره برگزار کرده‌اند که جای تقدیر دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: اعتکاف فرصت خوبی است که اگر جوان از جایی سرخورده شد، به آن روی آورد و خود را پاک کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ایام مصیبت حضرت زینب(س) تصریح کرد: در حدیث آمده است که هر کس بر مصیبت زینب(س) اشک بریزد، مانند کسی است که بر مصیبت حسن(ع) و حسین(ع) اشک ریخته است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به سالروز لغو امتیاز تنباکو تاکید کرد: محبت مراجع در دل مردم ماست و مردم، مراجع عظام تقلید را تالی تلو معصومان (ع) می‌دانند و از فتوای ایشان پیروی می‌کنند و در لغو امتیاز تنباکو، این مسئله به خوبی مشخص شد زیرا سعادت مردم در پیروی از بزرگان دین است.

امام جمعه قم با اشاره به روز جهانی خانواده افزود: دنیای غرب دچار از هم گسیختگی خانواده است و تهدیدهای هشدار دهنده، خانواده‌ها را تهدید می‌کند و باید مراقب گسست خانواده بود و اسلام سفارش زیادی به صله رحم کرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به هفته معلم و دیدار رهبری با ایشان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با معلمان به مناسبت روز معلم، تعلیم روش تفکر به نسل جدید، جلوگیری از سطحی نگری در نسل جوان و آموزش عملی رفتار و اخلاق را توصیه کرده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دیگر وظیفه معلمان این است که به دانش آموزش سبک زندگی اسلامی را آموزش دهند تا هنگام ورود به دانشگاه، ساخته و پخته باشند.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: دیگر توصیه رهبری، تاکید بر تحقق سند تحول آموزش و پرورش و ماندن نیروهای مخلص و متعهد به انقلاب اسلامی در آموزش و پرورش است و نباید این وزارت خانه مهم از چنین نیروهایی خالی شوند زیرا آموزش و پرورش محل اصلی سرمایه گذاری نظام است و نتایج بسیار خوبی به دنبال دارد.

امام جمعه قم افزود: این روزها مذاکرات هسته ای در پیش است و به زودی سندی که می‌خواهند منتشر کنند پس از مذاکره، منتشر می‌شود و دشمنان ما در مسائل متعددی مانند میزان دستگاه‌های غنی سازی و رآکتور اراک با ما اختلاف دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: به عزیزان مذاکره کننده به عنوان سربازان خط مقدم نظام به تبعیت از رهبری حمایت می‌کنیم و دیگر این که به عزیزان مذاکره کننده عرض می‌کنیم کاری نکنید و کاری نکنند که دشمنان از خط قرمزهای ما عبور کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مذاکره کنندگان نباید اجازه دهند که دستورهای دیگر مانند بحث حقوق بشر وارد مذاکرات نشود و رهبری به خوبی هشدار دادند که مسائل دیگر نباید وارد مذاکرات شود و ما به شدت وارد کردن هر گونه دستور دیگر در مذاکرات را از طرف این ملت و در بیان این ملت، محکوم می‌کنیم.

استاد حوزه علمیه قم در تذکری به دولت تاکید کرد: دولت بخشی از انرژی‌ها را گران کرده است و حتما مصلحتی دیده‌اند و ما ورود نمی‌کنند. اما در این میان، نظارت جدی توسط دولت صورت گیرد تا برخی سلیقه ای اجناس را گران نکنند و این ملت تقاضای جدی از دولت دارد که نسبت به گرانی نظارت جدی صورت دهد و اگر چه این ملت صبور است اما انتظار این مردم از دولت، انتظار به حقی است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjhhe8.uqe8ozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما