سه شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۷
کد مطلب : 23194

قدرت رهبری سبب عقب‌نشینی دشمن در مذاکرات می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید‌ گفت: دشمنان با خود بزرگ‌بینی می‌خواهند خواسته‌های خود را بر ما تحمیل کنند اما قدرت رهبری سبب عقب‌نشینی دشمن در بحث مذاکرات می‌شود.
قدرت رهبری سبب عقب‌نشینی دشمن در مذاکرات می‌شود
به گزارش قم نیوز،‌ آیت‌الله حسین نوری‌همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب و فضلای همدانی حوزه علمیه قم با تبریک به مناسبت میلاد با سعادت امام علی(ع)،‌ اظهار داشت: تمام عالمیان از بیان فضیلت حضرت علی(ع) عاجز هستند.

وی بر ضرورت توجه حوزه‌های علمیه به نهج‌البلاغه تأکید کرد و گفت: باید با توجه بیشتر به نهج‌البلاغه نخست خودمان با حضرت علی(ع) آشنا شویم و پس آن این شخصیت بزرگ را به جهانیان معرفی کنیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه نهج‌البلاغه دریایی از علم و معرفت است، افزود: نهج‌البلاغه باید در حوزه علمیه مورد تدریس و بحث قرار گیرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) درباره اهمیت نهج‌البلاغه، خاطرنشان کرد: نهج‌البلاغه دارای مهمترین دستورات زندگی انسان در ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی و فردی است.

آیت‌الله نوری‌همدانی در ادامه با بیان اینکه دشمنان در هیچ زمانی به اندازه امروز علیه اسلام صف‌آرایی نکرده‌اند، گفت: توطئه‌ها و دسیسه‌‌های دشمن علیه ما به خاطر انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: در گذشته کشورهای منطقه زیر سلطه غرب و شرق بودند اما انقلاب اسلامی بیداری را در میان ملت‌ها به وجود آورد و آنها را سیطره استکبار جهانی خارج کرد.

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه سرنوشت مردم نباید در دست جباران و ظالمان بیفتد، افزود: خداوند حکومت را به پیامبر(ص)، و ائمه اطهار(ع) واگذار کرده و در زمان غیبت ایشان این وظیفه بزرگ در اختیار علمای دین و ولی فقیه است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه شناساندن انقلاب اسلامی و صدور آن به اقصی نقاط جهان را وظیفه‌ای بزرگ دانست و ابراز کرد: امروز یکی از اساسی‌ترین مشکلات کشورهای اسلامی نداشتن رهبر و ولی فقیه است.

آیت‌الله نوری‌همدانی زنده بودن فرهنگ جهاد و شهادت را عامل موفقیت هر ملتی خواند و اظهار داشت: توجه به فرهنگ ایثار و شهادت ما را در برابر دشمنان بیمه می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز استکبار جهانی و تکفیری‌ها در برابر اسلام صف کشیده‌اند، گفت: پرچمداری و رهبری در برابر دشمنان کار سختی است اما رهبر معظم انقلاب به خوبی پس از امام راحل این وظیفه را انجام داده و در برابر دشمنان اسلام محکم و استوار ایستاده‌اند.

این مرجع تقلید در ادامه مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: دشمنان با خود بزرگ‌بینی می‌خواهند خواسته‌های خود را بر ما تحمیل کنند اما قدرت رهبری سبب عقب‌نشینی دشمن در این عرصه شده است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdci5zar.t1ap32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما