قم نيوز : قم نیوز:امام جمعه قم گفت: تیم هسته ای مورد تایید نظام هستند و هیچ کس حق ندارد نسبت به تضعیف آنها اقدام کند و مذاکره کننده های ما نیز با تمرکز بر مذاکرات، باید مراقب باشند که نه خودشان از خطوط قرمز عبور کنند و نه به دشمن اجازه عبور بدهند.
تیم مذاکره‌کننده ایرانی از خط قرمز‌های نظام در بحث هسته‌ای حفاظت کند
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید محمد سعیدی که در خطبه های نماز جمعه امروز قم سخن می گفت، با تاکید بر ضرورت رعایت تقوا، اظهار کرد: بندگان خدا شما را به رعایت تقوا و رضای الهی توصیه می کنم.

تولیت آستان کریمه اهل بیت(ع) با اشاره به مذاکرات هسته ای، افزود: جمهوری اسلامی ایران در این مذاکرات تلاش می کند که به توافق نهایی برسد اما در این مذاکرات، خطوط قرمزی دارد.

امام جمعه قم تصریح کرد: یکی از این خطوط قرمز این است که تداوم تحقیق و توسعه هسته ای نباید تعطیل شود و دومین خط قرمز ما، تعداد سانتریفیوژهاست که باید غنی سازی صلح آمیز ما را تامین کند و در آینده بتوانیم از انرژی صلح آمیز هسته ای در سطح مورد نظر استفاده کنیم.

آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: ماهیت رآکتور آب سنگین اراک برای تامین نیازهای صلح آمیز کشور، دیگر خط قرمز ماست و دیگر بحث ما در مذاکرات، محدود آن به انرژی هسته ای است و این مذاکرات جز بحث هسته ای، شامل این بحث دیگری با کشورهای پنج به علاوه یک نمی شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قم تاکید کرد: برداشتن تحریم های ظالمانه دیگر خط قرمز ما در مذاکرات هسته ای است و وزیر خارجه ما گفته است که اگر طرف مقابل حسن نیت به خرج دهد، به اهداف مد نظرمان می رسیم.

تولیت آستان کریمه اهل بیت(ع) افزود: ملت ایران در مذاکرات هسته ای نه چیزی بیش از حق خود می خواهد ونه به کمتر از آن راضی می شود و با حرکتی جهادی و عزم دانشمندان خودمان به این سطح از پیشرفته رسیده ایم و آن را از دست نمی دهیم و رهبر و ملت ایران تاکید دارند که هیچ کس حق معامله بر سر دستاوردهای هسته ای ملت ایران را ندارند و کسی هم چنین قصدی را ندارد.

امام جمعه قم تصریح کرد: مهم ترین خواست دشمن ما این است که به ما بباورانند که نمی توانیم اما ملت ایران نشان داد که به فصل خداوند متعال توانسته است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قم خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با مقاومت و تکیه بر توان داخلی و به برکت آموزه های دینی و رهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی، به یک الگو برای جهان تبدیل شده است و آمریکا و استکبار می خواهند که این الگو بودن را از جمهوری اسلامی بگیرند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی با فتوایی که درباره ممنوعیت سلاح هسته ای داده اند برای همه مشخص شده است که ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست ولی آنها بر این ادعای غلط خود تکیه می کنند و به ایران تهمت می زنند.

آیت الله سعیدی تصریح کرد: تیم هسته ای مورد تایید نظام هستند و هیچ کس حق ندارد نسبت به تضعیف آنها اقدام کند و مذاکره کننده های ما نیز با تمرکز بر مذاکرات، باید مراقب باشند که نه خودشان از خطوط قرمز عبور کنند و نه به دشمن اجازه عبور بدهند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: فرهنگ، اقتصاد و علم و فناوری، ارکان پیشرفت انقلاب اسلامی هستند و عدول از هر یک از این ارکان، ما را با مشکلات روبرو می کند و دشمنان از ابتدای انقلاب به دنبال نابودی ایران بوده اند ولی با فضل الهی موفق نشده و نمی شوند.

وی افزود: مسئولان کشور بدانند که برون رفت از مشکلات اقتصادی را نباید به مذاکرات هسته ای وصل کنند و سرنوشت کشور باید براساس تکیه بر اقتصاد مقاومتی و توان داخلی تعیین شود.

آیت الله سعیدی تاکید کرد: همه دولت ها متحد شدند تا دولت سوریه را سرنگون کنند اما جمهوری اسلامی یک حرف زد و آن اینکه مشکل سوریه، راه حل نظامی ندارد و پس از این همه تلاش های دشمن، حرف جمهوری اسلامی ثابت شد و اکنون به سمت ثبات و برگزاری انتخابات پیش می رود و همچنین در عراق نیز، پس از انواع مشکلات انتخابات برگزار شد که این قدرت را در سایه ولایت فقیه به دست آوردیم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdca6enu.49neu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما