شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۴
کد مطلب : 23052

امام جواد (ع)همواره پیروز جلسات مناظره بود

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به کودکی امام جواد(ع) گفت: ایشان با وجود کودکی همواره در جلسات مناظره پیروز میدان بودند.
امام جواد (ع)همواره پیروز جلسات مناظره بود
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمود نجاریان زاده به عظمت و بزرگی امام جواد (ع) اشاره و اظهار کرد: ایشان با توجه به سن کم و مقام امامت بزرگ بوده و عظمتی تحسین برانگیز داشتند.

وی با اشاره به اینکه امامت در سنین کودکی در زمان ائمه (ع) پیشین نیز بوده است گفت: گرچه برای شکوفایی عقل و سن حد و مرزی وجود دارد و تا زمانی که فرد به مرز رشد نرسد و کامل نشود نمی‌تواند به امامت برسد، اما خداوند این دوران را برای بندگان خاص خود کوتاه کرده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم به نبوت حضرت یحیی (ع) اشاره و بیان کرد: همانگونه که فرمان نبوت در کودکی به ایشان ابلاغ شد و ایشان به پیامبری مبعوث شدند پس امامت ائمه(ع) در سنین کودکی نیز منافاتی با اصل امامت ندارد.

نجاریان زاده به ظلم و جور بنی عباس اشاره کرد و گفت: خلفای عباسی همانند دیگر حاکمان برای رسیدن به خواسته‌های خود دست به انجام هر کاری می‌زدند و از هیچ جرم و جنایتی فرو گذاری نمی‌کردند.

وی به دوران سخت زندگی امام محمد تقی (ع) اشاره و خاطرنشان کرد: حاکم وقت از ترس ترویج تشیع و گرایش مردم به اسلام، آن حضرت را تبعید کردند و در حصر قرار دادند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم به جلسات مناظره‌ اشاره کرد و گفت: حاکم وقت برای نابودی ائمه (ع) و شکست امام جواد (ع) جلساتی را برپا می‌کرد تا از کودکی امام محمد تقی (ع) بهره برده و به اهداف خود برسد زیرا تصور می‌کرد ایشان از عهده مناظرات بر نمی‌آیند در حالیکه آن حضرت با صلابت و قاطعیت در همه مناظرات پیروز میدان بود.

نجاریان زاده به علم مسلمانان اشاره و اظهار کرد: همه مشکلات و ترس غرب از علم ایرانیان است علمی که از ائمه اطهار(ع) به ارث رسیده است، هر چه داریم از علم ، دانایی و دانش وام گرفته از علم انبیا است و ما همواره مدیون آنها هستیم.

وی افزود: در بحث علم، تفوق علوم اسلامی و انسانی و حقوق زن، شیعه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، اما غربیان از تمدن شیعه حاکم در دنیا می‌ترسند و همواره تلاش خود را برای سرکوبی اسلام و شیعه به کار می‌گیرند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم به فیلتر شدن سایت‌های ایرانی اشاره و تصریح کرد: مردم تشنه معرفت ائمه (ع) هستند اما دشمنان به هر وسیله‌ای تلاش خود را برای جلوگیری از انتشار علوم شیعی به کار می‌گیرند.

نجاریان زاده یادآور شد: غرب شکست پذیر است و نمی‌خواهد اجازه بدهد ما به حق خود برسیم و همه ترس آنها به علت تفوق علمی ما است که آن نیز از علوم ائمه (ع) نشات گرفته است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcb5gb5.rhbfspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما