شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب : 22660

مدیریت امام هادی(ع) عالمانه و زاهدانه بود

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه مدریت امام هادی (ع) عالمانه و زاهدانه بوده است گفت: همه ارگان‌ها،‌ اهل بیان و اهل قلم و دستگاه‌های فرهنگی باید همه تلاش خود را در راستای شناخت اهل بیت به کار گیرند.
مدیریت امام هادی(ع) عالمانه و زاهدانه بود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده یکی از ویژگی‌های اصلی امام هادی (ع) را بیان رسای ایشان دانست و اظهار کرد: امام هادی(ع) از بیان رسایی برخوردار بودند برای نمونه می‌توان به زیارت جامعه کبیره اشاره کرد که در مورد اهل بیت(ع) است و از بیان رسای ایشان نقل شده است.

وی افزود: خیر و نیکی از اهل بیت (ع) است که امام هادی (ع) نیز یکی از گل‌های بوستان امامت و ولایت است و هر گشایشی به واسطه وجود ائمه معصومین(ع) است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: اگر خداوند دوستی و محبت اهل بیت (ع) را از بنده جدا کند خیر و نیکی از او سلب می‌شود.

نجاریان زاده گفت: امام هادی (ع) عابدی زاهد، وارسته و بی‌همتا بود، سیره عملی و اخلاقی ایشان در عبادت زبانزد خاص و عام و در سخاوت و عبادت نیز بی‌نظیر بودند.

وی به مشکلات زندگی امام هادی(ع) اشاره و بیان کرد: بنی عباس در آزار ائمه اطهار (ع) از هیچ بدی و سختگیری فروگذاری نکردند و شرایط را بر امام هادی (ع) و پدر بزرگوارشان سخت و دشوار می‌ساختند و هدف آن‌ها شکستن جلال و عظمت اهل بیت (ع) بوده تا بدین طریق رهبری مردم را به دست گیرند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: اهل بیت(ع) مردم را به صلح و رستگاری دعوت می‌کردند و درصدد برطرف کردن مشکلات مردم بودند و همه سختی‌ها را با دل و جان می‌خریدند.

نجاریان زاده یادآور شد: ایشان در برابر ظلم بنی عباس مقاومت می‌کردند گرچه در میان لشکر زندانی بودند اما توانستند شاگردان بسیاری را با نامه تربیت کرده و کمک‌هایی نیز به نیازمندان ارائه کنند و این امام همام مدیریتی زاهدانه و عالمانه داشتند.

وی با اشاره به شخصیت شناسی امام هادی (ع) گفت: شناختن شخصیت و بزرگی ایشان نیازمند زمان طولانی است؛ متاسفانه در شناخت ائمه اطهار (ع) کوتاهی‌های بسیاری شده است. همه ارگان‌ها از مطبوعات گرفته تا اهل بیان و اهل قلم و دستگاه‌های فرهنگی باید همه تلاش خود را در راستای شناخت اهل بیت به کار گیرند تا سیره واقعی آنها بر همگان آشکار شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfxvd0.w6d0vagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما