يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب : 23104
توصیه‌ای به دوستان ارزشی و انقلابی؛

با هیاهو و بداخلاقی به سمت خدا نمی‌توان رفت

قم نيوز : قم نیوز: در ایام ماه رجب و میلاد امیرالمومنین علی علیه السلام ، در حالی برنامه "سمت خدا" جشن پنج سالگی خود را جشن می گیرد که متاسفانه پایان قرارداد تهیه کننده دو سال اخیر آن و انتصاب تهیه کننده جدید با حواشی متعددی همراه بوده است.
با هیاهو و بداخلاقی به سمت خدا نمی‌توان رفت
به گزارش قم نیوز به نقل از سایت بی باک نیوز، برنامه "سمت خدا" پرمخاطب ترین برنامه معارفی شبکه سه سیما، بزودی پنج ساله خواهد شد و این رشد و کیفیت آن مرهون زحمات همه عوامل و کارشناسان و مدیران این برنامه می باشد.
از مدیران و عوامل گروه فرهنگ و معارف شبکه سه سیما که در یکی دو سال اخیر فعالیتهایشان بیش از گذشته چشمگیر بوده است گرفته تا روحانیت معظم و کارشناسان محترمی که با برنامه های معارفی شبکه همراهی کرده اند، همگی در رشد کیفی و کمی برنامه "سمت خدا" تاثیرگذار بوده اند.

اینکه مردم تنها مجری و کارشناس برنامه را ببینند و از زحمات سایر عوامل پشت صحنه خبر نداشته باشند، از دید عادل یکتا پوشیده نخواهد ماند.

متاسفانه پایان قرارداد «سید عبدالمجید رکنی» تهیه‌کننده‌ی محترم «سمت خدا» در حالی رقم خورد که حرف و حدیثهای بعضا خلاف واقع و غیرمنصفانه ای در برخی رسانه ها منتشر گردید.

برخی از پایان قرارداد وی و انتصاب تهیه کننده جدید به عزل تعبیر کردند در حالیکه بنابرگزارشات موثق خبرنگار "بی باک" وی در تاریخ ۲۱/۱۲/۹۲ استعفای خود را تقدیم مدیرگروه فرهنگ و معارف شبکه سه سیما کرده است اما مدیرگروه از وی خواسته است در اقدامی حرفه ای و مطابق ضوابط تا پایان قراردادش برنامه را ادامه دهد. با اتمام قرارداد آقای رکنی از دیروز برنامه "سمت خدا" در روندی طبیعی با تهیه کننده جدید، سید محسن مناجاتی از تهیه کنندگان با سابقه ارزشی و انقلابی رسانه ملی کارش را دنبال می کند.

به هر حال برنامه "سمت خدا" متعلق به هیچ شخص و فردی نیست و همانگونه که تهیه کننده اسبق یعنی آقای ماندگاران بعد از اتمام قراردادش بدون حاشیه جای خود را به آقای رکنی دادند و هیچ گاه اعتراضی در این زمینه نکردند که چرا برنامه ای که او تهیه کننده آن بوده است را به فردی که هیچ سابقه برنامه زنده تلویزیونی نداشته است سپرده اند، آقای رکنی نیز باید همین رویه اخلاقی و طبیعی را در دستور کار قرار دهد و اخلاق و اعتبار بدست آمده از این برنامه را فدای احساسات و هیجانهای موقت نکند و در این زمینه حرفه ای و اخلاقی برخورد کند.

به هر حال نه تنها این برنامه متعلق به آقای رکنی نبوده است و طرح و برنامه آن متعلق به دیگران بوده است و قبل از وی نیز تهیه کننده دیگری این برنامه را پیش می برده است و این اولین برنامه زنده ای بوده است که آقای رکنی تهیه کنندگی آنرا بخاطر اعتماد مدیران شبکه سه سیما برعهده داشته است که وی باید بخاطر این اعتماد و همراهی قدردان باشد تا دیگر مدیران رسانه ای هم انگیزه ای برای استفاده و همکاری با وی را در آینده داشته باشند و چنین تصور نشود که آقای رکنی با یک قرارداد موقت خود را مالک ابدی یک برنامه می داند و هیچگاه حاضر نمی شود براحتی کار را به دیگری بسپارد تا سایر مدیران رسانه ملی و ... از این اخلاق آقای رکنی بهراسند و هیچ کسی حاضر به همکاری با وی نباشد بلکه حتی اگر آقای رکنی فردی با سابقه طولانی در عرصه تولید برنامه هم باشد و طرح برنامه "سمت خدا" هم کاملا از سوی وی ارائه داده شده باشد، پذیرفتنی نیست که با پایان قرارادادش به جای تشکر و قدردانی از همه کسانی که زمینه فعالیت و خدمت وی در رسانه ملی و این برنامه را فراهم کردند و این فرصت را در اختیار وی گذاشتند، با شانتاژ و بداخلاقی جبران کند که البته در واقع اینچنین نبوده است و آقای رکنی همانطور که گفته شد؛ در تاریخ ۲۱/۱۲/۹۲ استعفای خود را نوشته بود که نهایتا موظف شد تا پایان قرارداد کارش را ادامه دهد و برخی اظهار نظرهای رسانه ای، متاسفانه بدون اطلاع دقیق بوده است.

هدف از طرح این موضوع این است؛ دوستان انقلابی و ارزشی باید توجه داشته باشند که اگر قرار باشد با هر انتصابی خود را برای همیشه صاحب آن جایگاه و منصب بدانیم و بعد از پایان دوران خدمت اینچنین هیاهو کنیم و شانتاژ براه اندازیم، چگونه مدیران کشور جسارت داشته باشند تا پایمان را در عرصه ای باز کنند؟ زیرا می دانند که آمدنمان با لبخند است و رفتنمان با شانتاژ و هیاهو و فضاسازی.

رئیس جمهوری که با رای میلیونها مردم انتخاب می شود بعد از دوران فعالیتش باید جای خود را به دیگری بدهد و الا یک دیکتاتور و خودرای قلمداد می شود و در مناصب در این حد پایین و کمرنگتری نیز این منطق ثابت می باشد پس چرا دوستان ارزشی به این اصل نباید پایبند باشند.

بنابراین ضمن قدردانی از زحمات جناب آقای ماندگاران تهیه کننده اسبق و آقای رکنی تهیه کننده سابق و آروزی توفیق برای اقای سید محسن مناجاتی تهیه کننده جدید برنامه سمت خدا، از دوستان انقلابی و ارزشی در هر عرصه ای انتظار می رود که نه تنها با چنین رفتارهای غیرحرفه ای و بداخلاق گونه ای خودسوزی نکنند بلکه زمینه جریان سوزی نیروهای انقلابی را فراهم نکنند و قطعی است که همانگونه که با پایان قرارداد آقای ماندگاران، تهیه کننده بعدی یعنی آقای رکنی این برنامه را بخوبی اداره کردند و خللی به فرهنگ و دین مردم وارد نکنند، از این پس هم سیره این برنامه بر همین روال خواهد بود چون سیاستهای برنامه تغییر نکرده است بلکه مدیران شبکه سه، برای ارتقای کیفی و کمی این برنامه قصد دارند این برنامه را با دو تهیه کننده جدید دنبال کنند.


پرواضح و بدیهی است که همه تهیه کنندگان و عوامل قبلی و فعلی برنامه سمت خدا و همچنین مجری و کارشناسان آن، از نیروهای ارزشی و انقلابی محسوب می شوند اما تغییر مدیرتی روندی طبیعی و قانونی دارد و بعضا برکاتی هم دارد و اگر برنامه سمت خدا برخی کارشناسانش نیز تغییر بکنند و از کارشناسان جدیدتری استفاده بشود، شاید برای مردم مفیدتر و جذابتر باشد.
انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjxve8.uqetyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما