جمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۰۴
کد مطلب : 23336

ثبت‌نام سطح سه رشته تخصصی مهدویت تمدید شد

قم نيوز : قم نیوز:مسئول آموزش مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم از تمدید ثبت‌نام سطح سه رشته تخصصی مهدویت تا 30 اردیبهشت امسال خبر داد.
ثبت‌نام سطح سه رشته تخصصی مهدویت تمدید شد
به گزارش قم نیوز، حجت‌ا‌لاسلام علی حیدری با اشاره به پذیرش طلاب در مقطع سطح سه از طریق آزمون متمرکز اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای گسترش حوزه علمیه علاوه بر حوزه علمیه قم، حوزه‌های علمیه خراسان رضوی و همدان برای نخستین بار اقدام به پذیرش طلبه در این مقطع می‌کنند.

وی با بیان اینکه مرحله اول ثبت‌نام از روز ۱۰ تا ۲۵ اردیبهشت بوده است، گفت: ثبت‌نام تا ۳۰ اردیبهشت سال جاری تمدید شده است بنابراین طلاب دارای سطح دو حوزه تا مدت مقرر می‌توانند برای آزمون رشته تخصصی مهدویت در مقطع سطح سه ثبت‌نام کنند.

مسئول آموزش مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: افراد باید پس از موفقیت در آزمون ورودی، در مصاحبه نیز قبول شوند تا بتوانند در سطح سه حوزه در قالب شش ترم به ادامه تحصیل بپردازند.

وی یادآور شد: اکنون ۹۳ نفر در سطح سه مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم مشغول تحصیل هستند و تاکنون ۴۰۰ نفر فارغ‌التحصیل شده‌اند.

حیدری با بیان اینکه پذیرفته‌شدگان این دوره دروس اصلی، عمومی و پیش‌نیاز را می‌گذرانند، گفت: دروس عمومی در قالب عربی معاصر، روش تحقیق پیشرفته و روش تدریس است و در دروس پیش‌نیاز معرفت‌شناسی، فرق و مذاهب کلامی، کلیات و تاریخ علم کلام، قواعد کلامی،‌ مسائل جدید کلامی، تاریخ معاصر، روش تحقیق، زبان انگلیسی و... ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دروس اختصاصی شامل شبهه‌شناسی مهدویت،‌ منطق فهم حدیث، مهدویت در احادیث، مهدویت و آینده جهان، مهدویت و مستشرقان، منجی در ادیان، مهدویت در قرآن، ‌ادعیه و زیارت‌شناسی مهدویت، کارکردهای فرهنگی و اجتماعی مهدویت و‌ وظایف امت نسبت به امام عصر(عج) است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcg3w9x.ak9ww4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما