دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب : 23453

کتاب «ابراهیم(ع) سیری در سیره قرآنی» منتشر می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از چاپ کتاب «ابراهیم(ع) سیری در سیره قرآنی» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
کتاب «ابراهیم(ع) سیری در سیره قرآنی» منتشر می‌شود
به گزارش قم نیوز، محمد روحانی با اشاره به کتاب «ابراهیم(ع) سیری در سیره قرآنی» اظهار کرد: نویسنده در این کتاب تحلیلی از سیره حضرت ابراهیم(ع) از منظر قرآن برای پژوهشگران و دانشجویان حوزه علوم قرآنی ارائه داده است.

وی خاطرنشان کرد: کتاب در چهار بخش تدوین شده که بخش اول آن کلیات است و در فصل اول این بخش مفهوم‌شناسی در زمینه کاربرد لغوی، قرآنی و معنای اصطلاحی طرح بحث شده است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: فصل دوم سیری کلی در زندگی حضرت ابراهیم(ع) بوده و این فصل در زمینه زندگینامه حضرت ابراهیم(ع) از دیدگاه مورخان است.

وی رفتار و شخصیت فردی حضرت ابراهیم(ع) را از مباحث دیگر مطرح شده در این کتاب ذکر کرد و افزود: ویژگی‌های اخلاقی، روش نیایشی حضرت ابراهیم(ع) و مباحثی مانند دعا، رفتار با همسر،‌ رفتار با فرزندان برای خود و دیگران از جمله مباحث این فصل است.

روحانی با اشاره به شخصیت اجتماعی حضرت ابراهیم(ع) به عنوان موضوع دیگر این فصل گفت: سیره حضرت ابراهیم(ع) در رفتار با فرمانروای معاصر و رفتار حضرت ابراهیم(ع) با قوم لوط از مباحث دیگر مطرح شده در کتاب است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) یادآور شد: حضرت ابراهیم(ع) در برابر عموم مردم با بهره‌گیری مناسب از فرصت‌ها و گفت‌وشنود با آنها بهترین سبک را انتخاب کرد.

وی ادامه داد: مهرورزی با خداوند،‌ محتوای نیایش‌ها و مباحثی مانند برخورد با جامعه مشرکان و حاکمان و رفتار با قوم لوط نمونه‌ای از شخصیت و ابعاد منحصر به فرد حضرت ابراهیم(ع) است.

روحانی خاطرنشان کرد: بدون تردید شناخت ابعاد گوناگون شخصیت حضرت ابراهیم(ع) از نیازهای فکری بشر امروز است، این کتاب می‌کوشد به این مسئله مهم بپردازد.

کتاب «ابراهیم(ع) سیری در سیره قرآنی» توسط حجت‌الاسلام مسعود حاجی ربیع اثری تالیف شده که با تیراژ هزار عدد و قیمت ۸ هزار تومان در آینده‌ای نزدیک به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر می‌شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgwt9x.ak9wn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما