پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب : 2360
مسئول موسسه فرهنگی و تحقیقاتی امیرالمومنین(ع):

امام سجاد(ع) به تثبیت قیام عاشورا پرداخت

قم نيوز : قم نیوز: مسئول موسسه فرهنگی و تحقیقاتی امیرالمومنین(ع) گفت: پیام‌رسانی، اطلاع‌رسانی و تثبیت قیام عاشورا مهم‌ترین بخش نهضت امام حسین(ع) محسوب می‌شود که به عهده امام سجاد(ع)، حضرت زینب(س) و کاروان اسرا گذاشته شد.
امام سجاد(ع) به تثبیت قیام عاشورا پرداخت
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدمهدی دشتی امروز ضمن تسلیت شهادت امام زین‌العابدین(ع) اظهار کرد: امام سجاد(ع) یکی از ائمه ماست و می‌توان ابراز داشت بخشی از فعالیت‌های وی در جامعه ما مظلوم واقع شده است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل نداشتن شناخت از نقش این امام بزرگوار در واقعه عاشورا به این جنبه از زندگی حضرت کمتر توجه می‌شود و دعاهای آن حضرت بیشتر مورد تاکید قرار می‌گیرد.

مسئول موسسه فرهنگی و تحقیقاتی امیرالمومنین(ع) تصریح کرد: امام زین‌العابدین(ع) در سخنوری و دیگر ویژگی‌ها سرآمد بود ولی خداوند به دلیل شرایط خاص و بیماری در قیام عاشورا تدبیری اندیشید و این امام بزرگوار از این مهلکه جان سالم به در برد.

وی عنوان کرد: پیام‌رسانی، اطلاع‌رسانی و تثبیت قیام عاشورا مهم‌ترین بخش این نهضت محسوب می‌شود که به عهده امام سجاد(ع)، حضرت زینب(س) و کاروان اسرا گذاشته شد.

دشتی ادامه داد: ایراد سخنرانی امام سجاد(ع) در کوفه و شام مردم را آگاه کرد و سبب شکل‌گیری قیام عمومی مختار و سلیمان پس از واقعه عاشورا شد.

وی با اشاره به روش‌های مبارزاتی امام زین العابدین(ع) گفت: قرائت دعا یکی از مهم‌ترین روش مبارزاتی پیشوای چهارم شیعیان بود و می‌توان اذعان داشت صحیفه سجادیه که مشتمل بر دعاهای آن حضرت بوده، سراسر خداشناسی، پیامبرشناسی، معادشناسی و تمام عقایدی است و برای مسلمان شیعی ضرورتی انکارناپذیر است.

مسئول موسسه فرهنگی و تحقیقاتی امیرالمومنین(ع) خاطرنشان کرد: دعا بهترین روش برای سالم ماندن اسلام و نتیجه‌گیری از قیام امام حسین(ع) بود.

وی تاکید کرد: این نکته را باید درنظر داشت که امام زین‌العابدین(ع) در رشادت و جنگاوری کم‌نظیر بود ولی به تناسب شرایط زمانی و مکانی مجبور به استفاده از این روش نشد.

دشتی با اشاره به بصیرت و ولایت‌مداری مردم در دوران امام زین‌العابدین(ع) گفت: بصیرت مردم در واقعه عاشورا سنجیده شد و مردم دوران این امام بزرگوار در زمینه بصیرت نمره مطلوبی نمی‌گیرند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcc.eqia2bq1xla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما