يکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : 23648

امام موسی کاظم(ع) دارای لقب باب الحوائج است

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی وپژوهشی امام خمینی(ره) گفت: امام موسی کاظم(ع) به خاطر تحمل مشکلات و سختی‌های بسیار فراوان در زندگانی خود لقب باب الحوائج را به خود اختصاص داده است.
امام موسی کاظم(ع) دارای لقب باب الحوائج است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام ابراهیم حسینی ضمن تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) اظهار کرد: همه مسلمانان باید نسبت به حفظ ارزش‌های دینی، اسلامی و مسائل فرهنگی تلاش کنند، زیرا امامت یکی از والاترین ارزش‌های دین مبین اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: نباید نسبت به ابزار فرهنگی و غیر فرهنگی دشمن بی‌تفاوت باشیم، امروز ماهواره‌ها و نرم‌افزارها ابزار فرهنگی دشمن است و دشمن پیش از اینکه بخواهد از طریق نظامی وارد میدان جنگ شود با ابزار فرهنگی خود، کشور را مورد تهدید قرار داده است.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان داشت: همه ائمه اطهار(ع) برگزیده‌های درگاه الهی و رابطان بین انسان و خداوند هستند و جامعیت در عبادات، انفاق، تقوا و پرهیزگاری در زندگانی همه آن بزرگواران بوده است.

وی خاطرنشان کرد: امام موسی کاظم(ع) به خاطر تحمل مشکلات و سختی‌های بسیار فراوان در زندگانی خود لقب باب الحوائج را به خود اختصاص داد و بسیاری از مؤمنان، محبان و شیعیان با توسل به ایشان حوائجشان برآورده شده است.

حسینی عنوان داشت:‌ پیشوای هفتم شیعیان نسبت به تحمل شکنجه‌های فراوان از سوی طاغوت معروف به ویژگی بارز کظم غیظ بودند و با وجود تحمل بیشترین مشکلات به هیچ وجه صبرشان را از دست ندادند.

وی طاغوت‌گریزی و عبودیت را از دیگر ویژگی‌های موسی بن جعفر(ع) دانست و گفت: اخلاص و عبودیت حق همه افراد است، نباید در این زمینه افراط و تفریط بیش از حد معمول صورت گیرد.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به نحوه شهادت امام موسی کاظم (ع) از سوی دشمنانشان عنوان داشت: حکومت بنی عباس وجود آن حضرت را تهدیداتی علیه خود می‌دانست و به دلیل آنکه این امام بزرگوار با ترویج و تبلیغ اسلام در جهان آنها را تهدید فرهنگی می‌کرد، بنابراین تصمیم گرفتند که پس از شکنجه‌های سخت و حبس ناجوانمردانه ایشان را به شهادت برسانند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcc4eqi.2bq108laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما