دوشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 237
حجت‌الاسلام نجاریان‌زاده:

جشنواره فرهنگی هنری اعتکاف در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم از برگزاری جشنواره فرهنگی هنری اعتکاف در این استان خبر داد.
جشنواره فرهنگی هنری اعتکاف در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود نجاریان‌زاده اظهار داشت: فراخوان این جشنواره به سراسر کشور ارسال شده و تاکنون بیش از ۴۰ اثر در رشته‌های مختلف به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

وی گفت: این جشنواره در رشته‌های شعر، قصه، عکس، خاطره و بلوتوث با موضوع اعتکاف برگزار می‌شود و پس از داوری آثار ارسالی، طی مراسمی از برترین‌های این جشنواره تقدیر می‌شود.

حجت‌الاسلام نجاریان‌زاده گفت: مقام معظم رهبری نیز در مورد جمع‌آوری خاطرات، نظرات سازنده و آثار آئینی پیرامون اعتکاف تاکید داشتند و آثار ارسال شده به این جشنواره به صورت کتاب چاپ خواهد شد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم برگزاری این جشنواره را تجربه جدیدی عنوان کرد و گفت: ستاد اعتکاف قم تجربه خوبی در برگزاری این مراسم معنوی دارد و این جشنواره به صورت آزمایشی در قم برگزار می‌شود تا پس از رفع نواقص احتمالی الگویی برای سایر استان‌ها باشد.

وی ادامه داد: افرادی که در مراسم معنوی اعتکاف شرکت می‌کنند خاطرات و دل‌نوشته‌های زیادی در ذهنشان دارند که انتقال این مطالب در نسل جوان انگیزه ایجاد می‌کند که مشتاقانه در این مراسم معنوی شرکت کنند.

حجت‌الاسلام نجاریان‌زاده به اشاره به دستاوردهای معنوی برگزاری مراسم اعتکاف گفت: شرکت در مراسم معنوی اعتکاف جوانان را از تهدیدها و خطرها فرهنگی دشمنان بیمه می‌کند، بنابراین ستاد اعتکاف استان قم به دنبال استفاده از ابزارهای متنوع تشویقی برای جذب بیشتر اقشار مختلف به ویژه جوانان به این مراسم‌ها است.

لازم به ذکر است جشنواره فرهنگی هنری اعتکاف به همت ستاد اعتکاف استان قم برگزار می‌شود و سازمان تبلیغات اسلامی در این ستاد عضویت دارد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcfied0aw6dm.giw.html
نام شما
آدرس ايميل شما