پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب : 23782

افزایش ۵۰ درصدی بودجه هیئت‌های ورزشی

قم نيوز : قم نیوز: معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: هم اکنون بیش از سه هزار و ۲۵۰ پروژه ورزشی در کشور وجود دارد که در این میان ۲۴۰ پروژه بزرگ است که برای تکمیل آن رقمی بالغ بر سه هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است.
افزایش ۵۰ درصدی بودجه هیئت‌های ورزشی
به گزارش قم نیوز، سید مناف هاشمی، شامگاه چهارشنبه در آئین تجلیل از قهرمانان و حامیان ورزش استان قم که با حضور دکتر لاریجانی در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: در استان قم به لحاظ اماکن ورزشی و همچنین ورزش همگانی نسبت به سایر استان‌ها و متوسط کشوری عقب هستیم که باید برنامه‌های این دوره بتواند این عقب افتادگی را جبران کند.

وی اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان دو امر مهم را بر عهده دارد که توجه به امر جوانان و مسائل مربوط به آنان همانند ایجاد اشتغال، مسکن و ازدواج و برنامه ریزی در راستای دوری از معضلات اجتماعی آنان از جمله ماموریت‌های این وزارتخانه است.

امکانات ورزشی ایران در مقایسه با سایر کشور‌ها درسطح پایینی است

معاون وزیر ورزش و جوانان، گفت: جمهوری اسلامی ایرانی امروز در عرصه ورزش قهرمانی و پهلوانی جایگاه خوبی در سطح آسیا دارد و هرچند که امکانات ورزشی ایران در مقایسه با سایر کشور‌ها از سطح پایینی برخوردار است.

وی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی و جاری وزارتخانه وزرش و جوانان محدود است، افزود: مجموع اعتبارت وزارت ورزش و جوانان با در نظر گرفتن اعتبارات روستایی به هزار میلیارد تومان هم نمی‌رسد که این رقم در مقایسه با ۲۴۰ هزار میلیارد تومان بودجه کشور اندک است.

بیش از سه هزار و ۲۵۰ پروژه عمرانی ورزشی نیمه کاره در کشور وجود دارد

معاون وزیر ورزش و جوانان، با بیان اینکه در حال حاضر بیش از سه هزار و ۲۵۰ پروژه عمرانی ورزشی نیمه کاره در کشور وجود دارد افزود: با این امکانات واعتبارت وزارت ورزش و جوانان ۲۰ سال طول می‌کشد تا این پروژه‌ها تکمیل و به بهره برداری برسد.

هاشمی، عنوان کرد: در بودجه سال جاری ابتکارات خوبی از سوی مجلس شورای اسلامی صورت گرفته که زمینه فعالیت بخش خصوصی در پروژه‌های ورزشی را تسهیل می‌کند.

وی عنوان کرد: در قانون بودجه امسال پیش بینی شده تا پروژه‌های که ۵۰ درصد پیشرفت داشته را بتوانیم به بخش خصوصی واگذار کنیم تا آنان بتوانند در یک دوره ده ساله با‌‌‌ همان کاربری تعریف شده پروژه‌های را تکمیل کنند.

معاون وزیر ورزش و جوانان، افزود: برخی از امکانات و فضاهای ورزشی بلااستفاده‌ای در استان‌ها وجود دارد که می‌توان از آنان به نحو احسن استفاده کرد.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از سه هزار و ۲۵۰ پروژه ورزشی در کشور وجود دارد که در این میان ۲۴۰ پروژه بزرگ است که برای تکمیل آن رقمی بالغ بر سه هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است که در سال جاری تنها ۱۱۳ میلیارد تومان اعتبار داریم که در این زمینه بخش خصوصی و همچنین مدیریت شهری می‌توانند وارد میدان شوند و کمک کنند.

قم عقب افتادگی‌های زیادی در امر ورزش دارد

هاشمی، با بیان اینکه برخی از استان‌ها همانند قم عقب افتادگی‌های زیادی در امر ورزش دارند افزود: سرانه فضای ورزشی در استان قم ۴۰ سانتی متر است که متوسط کشوری آن ۸۰ سانتی متر می‌باشد و قم از سرانه میانگین کشور هم عقب است که امیدواریم با حمایت‌های دولت و مجلس و بخش خصوصی این عقب افتادگی جبران شود.

بودجه هیئت‌های ورزشی امسال ۵۰ درصد افزایش می‌یابد

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان در خصوص حمایت از هیئت‌های ورزشی عنوان داشت: کمک‌های وزارت ورزش در بحث هیئت‌های ورزشی رقم بالایی نیست که در سال جاری اعتبارت آنان رشد ۵۰ درصدی را خواهد داشت.

معاون وزیر ورزش و جوانان، با بیان اینکه اعتبارات ورزشی استان قم در سال جاری چیزی در حدود ۴ میلیارد تومان خواهد بود افزود: امیدواریم با تخصیص این اعتبارات برخی از پروژه‌های ورزشی بزرگ استان قم تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد.

هاشمی، با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت مجموعه ورزشی پیامبر اعظم (ص) در یکی از مناطق محروم قم افزود: امیدواریم در یک برنامه زمانبندی شده طی ۳۶ ماه این مجموعه ورزشی تکمیل شود و با حمایت‌های بخش خصوصی و هم چنین اعتبارت محل سفر مقام معظم رهبری به قم بتوانیم این پروژه را ۱۲ ماه قبل از پایان زمان مقرر شده به اتمام برسانیم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcb5zb5.rhbfwpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما