شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب : 2427
رفیعی خبر داد:

تب برفکی در کشور بالا گرفت

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل دامپزشکی استان قم با اشاره به بروز مواردی از بیماری تب برفکی در استان های مرزی کشور، از دامداران استان قم خواست تا کلیه اصول بهداشتی و قرنطینه ای را در واحدهای دامداری خود رعایت کنند.
تب برفکی در کشور بالا گرفت
به گزارش قم نیوز، محمدمهدی رفیعی با اشاره به بروز مواردی از بیماری تب برفکی یا طبقه در استان های مرزی کشور یادآور شد: با توجه به مشاهده مواردی از این نوع بیماری و افزایش نقل و انتقال دام به استان قم به ویژه مجتمع های دامپروری دامداران با کلیه موارد بهداشتی را در واحدهای دامداری خود رعایت کنند.

تاکید بر رعایت کلیه اصول بهداشتی و قرنطینه ای در واحدهای دامداری
وی تصریح کرد: لازم است تا دامداران محترم کلیه اصول بهداشتی و قرنطینه ای در واحدهای دامداری به ویژه شعله افکنی و ضدعفونی مداوم و کنترل ورود و خروج افراد، لوازم و خودروها را رعایت کند.

رفیعی اضافه کرد: همچنین دامداران باید خرید دام را صرفا از واحدهای مطمئن و تحت پوشش واکسیناسیون و با اخذ مجوز بهداشتی از ادارت دامپزشکی انجام دهند.

مدیر کل دامپزشکی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود بر کنترل هر چه سریعتر بیماری تب برفکی در واحدهای دامی تاکید کرد و گفت: برای این منظور لازم است تا دامداران، در صورت مشاهده هر گونه علائم بیماری در دام ها سریعا مراتب را به اداره کل دامپزشکی استان قم با شماره تلفن ۱۵۱۲ اطلاع دهند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcg.x9xrak9tupr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما