شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب : 24403

کنسرسیوم فرهنگی راه‌حل آشفتگی‌های تبلیغات محیطی در قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون مطبوعات و تبلیغات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با انتقاد از نابسامانی‌های موجود در تبلیغات محیطی قم گفت: کنسرسیوم فرهنگی راه‌حل این آشفتگی‌ها است.
کنسرسیوم فرهنگی راه‌حل آشفتگی‌های تبلیغات محیطی در قم
به گزارش قم نیوز، مهدی توکلیان با انتقاد از نابسامانی‌های موجود در تبلیغات محیطی قم گفت: تبلیغات محیطی در استان قم که به دلایل عدیده دارای ویژگی‌های متمایز نسبت به استان‌های دیگر کشور است، باید ‌سازماندهی شود.

وی با بیان اینکه مشکلات موجود به دلیل عدم وجود نقشه مهندسی فرهنگی در شهر قم است،‌ خاطرنشان کرد: انتظار می‌رفت قم با توجه به جایگاه ویژه خود نه تنها در ایران بلکه در سر تا سر دنیا که به عنوان مرکز تشیع جهان شناخته می‌شود دارای یک نقشه راه مشخص فرهنگی برای تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها از جمله شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد باشد، که فاقد آن بود.

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تصریح کرد: در شهر قم به دلیل اینکه سازمان‌ها و ارگان‌ها در زمینه تبلیغات و نوع کار رسانه‌ای خود را صاحب‌نظر دانسته و کمتر به نظرات مراجع ذیصلاح در این مورد اهمیت می‌دهند سازماندهی تبلیغات کار سختی است.

وی با بیان اینکه کنسرسیوم فرهنگی راه‌حل این آشفتگی‌ها است، ‌گفت: ‌کنسرسیوم فرهنگی رسیدن به یک طرح واحد در مناسبات مذهبی، ملی یا فراملی بوده و اطلاع رسانی این طرح ملی با استفاده از اسامی یا الگوهایی مشترک در ذیل آن قرار می‌گیرد.

توکلیان اظهار کرد: استفاده هر ارگان، سازمان و تشکل از شیو‌ه‌های مختلف و جداگانه در بحث تبلیغات محیطی و سازمانی در مناسبت‌ها آسیب‌ جدی به دنبال دارد که در واقع نه تنها این نوع تبلیغات اثری در مخاطب و زائران نداشته بلکه موجب آلودگی بصری نیز شده است.

‌وی در ادامه اضافه کرد: اهمیت این موضوع در شهر قم به این دلیل نسبت به شهرهای دیگر بیشتر است که قم به دلیل موقعیت مذهبی و اماکن مقدسی که در آن وجود دارد تنها استانی است که در سال با یک جامعه هدف ۲۰ میلیونی روبه‌رو است.

توکلیان گفت: اگر وحدت رویه در زمینه تبلیغات و فرهنگ اتفاق بیفتد در تعالی فرهنگ عمومی یک جامعه ۲۰ میلیونی که از سرتاسر ایران و حتی خارج از کشور در طول سال در قم حضور می‌‌یابند می‌توان تاثیر خوبی داشت.

وی اظهار کرد: با استفاده از وحدت رویه می‌توان فرهنگ انقلاب، دفاع مقدس، آشنایی با میراث فرهنگی و مشاهیر ملی و حتی آداب و رسوم شهری را در این جامعه ۲۰ میلیونی که پراکندگی و گستره آن از تمام ایران است، ترویج داد.

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در پایان گفت: زمانی این مهم رخ خواهد داد که به این موضوع دقت داشته، از تک روی در حوزه تبلیغات و فرهنگ خودداری کرده و کارهای جدی انجام دهیم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcc10qi.2bq0x8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما