سه شنبه ۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب : 24684

برای برطرف شدن بوی بد دهان چه باید کرد؟

قم نيوز : قم نیوز: استاد دانشکده طب سنتی دانشگاه تهران، گفت: رعایت بهداشت دهان و دندان و اصول حفظ صحت دندان ها از مهمترین نکات است، با مسواک زدن مرتب و درمان پوسیدگی ها و عفونت های دندان ها و لثه می توان به این مهم دست یافت.
برای برطرف شدن بوی بد دهان چه باید کرد؟
به گزارش قم نیوز، دکتر غلامرضا کردافشاری افزود: از منظر طب سنتی، راه هایی نیز برای تقویت دندان ها و لثه وجود دارد مانند، مالیدن پوست سبز رنگ گردوی تازه بر بن دندانها، آن ها را تقویت می کند.

وی اضافه کرد: مالیدن مخلوط عسل و نمک بر لثه و دندان ها، مانع بروز زخم های دهانی و آفت شده و دندان ها را سفید می کند و جویدن کندر نیز لثه را محکم می کند.

این متخصص طب سنتی گفت: عسل به خاطر دارا بودن کلسیم، فسفر و فلوراید برای دندان ها و لثه مفید است، اثر جلادهندگی نمک برروی دندان ها نیز موثر است و برای حفظ صحت دندان ها، باید از مصرف شیرینی جات و ادویه جات و غذاهای تند به میزان زیاد پرهیز کرد.

کردافشاری با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ادامه داد: افرادی که معمولا دچار تلخی دهان و تهوع و بی اشتهایی هستند باید از شربت هایی مثل شربت انار، زرشک و سکنجبین استفاده شود.

وی اضافه کرد: کسانی که از برگشت اسید و غذ از معده به مری رنج می برند، از فواید مصرف خاکشیر یک ساعت قبل از غذا و هویج پخته با روغن زیتون بهره مند شوند.

این استاد دانشکده طب سنتی، گفت: خاکشیر و هویج هر دو در تقویت معده و هاضمه نقش دارند که البته نقش مثبت روغن زیتون نیز در تسکین بازگشت غذا از مری به معده نباید غافل شد.

کردافشاری بیان کرد: اگر علت بوی بد دهان رطوبات و مواد فاسد ریخته شده از مغز است، باید از خوردن غذاهای ترش و نفاخ پرهیز کرد و نیز مصرف موادی از قبیل مویز و بادام جهت تقویت مغز باید مدنظر قرار بگیرد.

وی با تاکید براینکه بادام حافظ جوهر مغز است، تصریح کرد: مویز تقویت کننده قلب و مقوی کبد و پاک کننده معده بوده و صفرا و بلغم اضافی را از بین می برد و مقوی اعصاب است.

این متخصص طب سنتی در پایان گفت: اگر علت بوی بد دهان، بیماری ها و عفونت های ریوی باشد، باید اقدام درمانی مقتضی صورت گیرد.

انتهاي پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdcdo90x.yt0oj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما