سه شنبه ۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب : 24686

قم دارای 10 هزار هنرمند است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سابق حوزه هنری قم گفت: قم دارای 10 هزار هنرمند است که برخی از آنها به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنند.
قم دارای 10 هزار هنرمند است
به گزارش قم نیوز، وحید فرجی شامگاه دوشنبه در مراسم تودیع خود و معارفه سرپرست جدید حوزه هنری، گزارشی از فعالیت‌های هنری در حوزه هنری ارائه کرد و گفت: حوزه هنری قم پتانسیل هنری خوبی دارد که این ظرفیت در کمتر استانی دیده می‌شود.

وی وجود بیش از ۱۰ هزار هنرمندان در استان را - که برخی از آنها به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنند - ظرفیت خوبی برای استان قم برشمرد که به دلیل نبود امکانات مناسب از این پتانسیل استفاده نمی‌شود.

رئیس سابق حوزه هنری قم تاکید کرد: در سال‌های اخیر کارهای بزرگی به همت هنرمندان و کارکنان حوزه هنری در این نهاد شکل گرفته که بعضی از آنها برند خوبی برای حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی محسوب می‌شود.

فرجی چاپ ۳۷ جلد کتاب را یکی از این کارها ذکر کرد و افزود: ۷ جلد کتاب نیز آماده چاپ است که هر کدام جایگاه ویژه ای در مسائل هنری دارد.

وی به جایگاه ممتاز گروه‌های نمایشی قم در کشور و سطح بین‌الملل اشاره کرد و گفت: در سال ۸۵ کانون نمایش کودک و نوجوان در حوزه هنری شکل گرفت که ثمره آن کارهای فاخر کودک و نوجوان در سطح کشور است.

فرجی، بیش از ۴ هزار اجرای نمایش، اصلاح نسخ تعزیه، برگزاری نشست‌های تخصصی، کارهای پژوهشی، ایجاد نگارخانه و... را از دیگر فعالیت‌های حوزه هنری قم بیان کرد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfvvd0.w6djcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما