چهارشنبه ۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب : 24726

حجاب از مسلمات فقه اهل بیت(ع) است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان اینکه حجاب از مسلمات فقهی دین و مذهب اهل بیت(ع) است، گفت: حجاب نماد گرایش به فرهنگ اسلام و نشان دهنده طرز تفکر انسان ها است.
حجاب از مسلمات فقه اهل بیت(ع) است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی میرباقری در بازدید از مرکز حجاب ریحانه النبی گفت: دشمن حجاب را نماد مبارزه با جهان بینی غربی می‌داند و مبارزه با حجاب در کشورهای غربی از این دیدگاه است به همین جهت آن را نمی‌پذیرند و این در صورتی است که خود آنها، آزادی پوشش را از حقوق مسلم بشر می‌دانند.

وی با بیان اینکه حجاب از مسلمات فقهی دین و مذهب اهل بیت(ع) است و نماد گرایش به فرهنگ اسلام است نوع پوشش را نشان دهنده تفکر انسان‌ها دانست و اظهار داشت: پوشش نشان دهنده تفکر مذهبی است به همین دلیل دشمن روی آن دست گذاشته است و فعالیت‌های فاسد فرهنگی خود را روی آن نشانه گرفته است زیرا آن را نماد مبارزه با جهان بینی غربی می‌داند و مبارزه با حجاب در کشور های غربی از این دیدگاه است به همین جهت آن را نمی‌پذیرند و این در صورتی است که خود آنها، آزادی پوشش را از حقوق مسلم بشر می‌دانند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: دشمن به دنبال ارائه تمدن غربی به دیگر کشور هاست و این تمدن طوری طراحی شده است که تغییر پوشش، اقتضای آن است و این نشان دهنده این است که دشمن در قالب یک طرح جامع و با پشتیبانی علوم مختلف مثل جامعه شناسی و غیره به دنبال تحمیل این ناهنجاری های فرهنگی در قالب طرح زیبای مدرنیته است.

حجت الاسلام میرباقری در توضیح این مطلب افزود: دشمنان ما از زوایای مختلف به هر موضوعی می‌پردازند و در آن پژوهش‌های جامعی انجام می‌دهند سپس برنامه متناسب هر گروه سنی را تدوین می‌نمایند و آن را باتوجه به هر ملت و فرهنگی وبا ابزار آلات متفاوت پیدا سازی می‌نمایند که سبب تحقیر فرهنگی و در آخر منجر به تغییر فرهنگی می‌شود.

وی در توصیه به مسئولان مجموعه ریحانه النبی(س) گفت: حتماً جوانب مختلف موضوع حجاب را مورد مطالعه قرار دهید و سعی کنید از پایان نامه‌های حوزوی و دانشگاهی در این زمینه استفاده نمایید تا به پژوهش‌های علمی صورت گرفته در آن از زوایان مختلف دست پیدا کنید و برنامه متناسب با آن را طراحی کنید تا هم اثرگذاری بیشتری داشته باشد و هم طیف گسترده تری را حتی در سطح جهان، شامل شود.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامي گفت: متاسفانه ما در درون دنیای اسلام دو جریان فاسد داریم که در موضوع حجاب مشغول به کارند، گروه اول کسانی هستند که رویکرد متحجرانه به اسلام دارند و گروه دوم سکولارهای مسلمان هستند که هر دو با تفکرات غلط خود در حال ضربه زدن به فرهنگ اسلامی هستند.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: طرح‌های شما بسیار خوب است و ابتکار و نو آوری در این زمینه است ولی برای تکمیل آن نیاز است که با سایر مجموعه‌ها همکاری داشته باشید و از معلومات آنها استفاده نمایید تا بتوانید آن را دانش محور و مبتنی بر عقلانیت ارائه نمایید.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcai0nu.49nyu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما