پنجشنبه ۵ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب : 24750

دمای هوای قم به 42 درجه سانتیگراد می‌رسد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم با اشاره به وضعیت دمای هوا برای امروز و فردا گفت: دمای هوای امروز 40 درجه سانتیگراد و دمای هوای روز جمعه 42 درجه سانتی‌گراد پیش بینی شده است.
دمای هوای قم به 42 درجه سانتیگراد می‌رسد
به گزارش قم نیوز، محمدرضا قاضی وزش باد را برای استان قم پیش‌بینی کرد و گفت: جهت وزش باد شرقی و همراه با گرد و خاک خواهد بود.

وی با بیان اینکه فردا وزش باد بیشتر خواهد بود اظهار کرد: روز گذشته آسمان صاف تا کمی ابری بود و در بعد از ظهر شاهد وزش باد ۵۴ الی ۷۲ کیلومتر در ساعت بودیم و حداقل دما ۲۴ و حداکثر ۴۱ درجه سانتی‌گراد به ثبت رسید.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم با اشاره به وضعیت دمای هوا برای امروز و فردا گفت: دمای هوای امروز ۴۰ درجه سانتیگراد و دمای هوای روز جمعه ۴۲ درجه سانتی‌گراد پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه گرم‌ترین روز در استان قم از اول سال ۹۳ تاکنون روز شنبه در هفته جاری با دمای ۴۵ درجه سانتی‌گراد بوده است گفت: این دما در جمکران به ثبت رسید و همان روز دمای شهر قم ۴۴ درجه سانتی‌گراد بود.

قاضی با اشاره به اینکه مهم‌ترین پدیده هواشناسی استان قم در هفته آینده وزش باد شدید خواهد بود تصریح کرد: جهت وزش باد شرقی پیش بینی شده است ضمن اینکه دلیل وقوع این وزش باد تغییرات شدید دمایی در سطح زمین و برخورد توده هوای پرفشار با کم فشار است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: حداقل رطوبت در شهرهای استان قم ۵ درصد و حداکثر آن بین ۲۵ تا ۳۰ درصد بوده است، البته بیشترین رطوبت در شب و کم‌ترین آن در بعد از ظهر رخ می‌دهد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchvqni.23nkmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما