شنبه ۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب : 24805

پیشرفت 57 درصدی تصفیه خانه فاضلاب قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از پیشرفت 57 درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر در یک سال گذشته خبر داد.
پیشرفت 57 درصدی تصفیه خانه فاضلاب قم
به گزارش قم نیوز، عبدالحمید توکلی بینا با اشاره به عملکرد شرکت آب و فاضلاب استان قم در سال گذشته ابراز داشت: یکی از مأموریت‌های مهم شرکت آب و فاضلاب استان تکمیل شبکه فاضلاب و راه‌اندازی تصفیه‌خانه است.

وی ادامه داد: تصفیه خانه فاضلاب تا الآن ۸۰ درصد در ابنیه پیشرفت داشته ولی در مجموع پیشرفت این طرح ۵۷ درصد است. با تلاشی که همکاران ما داریم امیدواریم تا پایان سال بخش عمده‌ای از کار احداث این تصفیه‌خانه به پایان رسیده و شاهد بهره‌برداری از این مجموعه باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به استفاده این شرکت از تسهیلات بانک توسعه اسلامی برای احداث شبکه فاضلاب خاطرنشان کرد: ۲۵ درصد از کاری که قرار بود از محل اعتبارات این بانک انجام شود امروز به نتیجه رسیده است.

وی افزود: همزمان با تکمیل شبکه فاضلاب در مناطقی مانند نیروگاه انشعاب فاضلاب نیز نصب می‌شود.

توکلی بینا اضافه کرد: موضوع دیگری که شرکت آب و فاضلاب استان قم دنبال می‌کند، احداث ساختمان مرکزی این شرکت است که ۴۵ درصد پیشرفت داشته و تا پایان سال به نتیجه خواهد رسید.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۱۳۰ کیلومتر توسعه و اصلاح شبکه‌های آب و فاضلاب توسط همکاران ما انجام شد و ۱۸ کیلومتر خط انتقال فاضلاب نیروگاه نیز احداث شد.

وی انتقال خط انتقال آب از مسیر بلوار پیامبر اعظم برای احداث زیرگذر بعثت را یکی از سنگین‌ترین و مهم‌ترین اقدامات سال گذشته شرکت آب و فاضلاب استان قم دانست و ابراز داشت: برای انجام این کار علمی دقیقی از سوی همکاران ما انجام شد چرا که جابه‌جایی لوله انتقال بدون افت فشار و قطعی آب کار ساده‌ای نیست.

توکلی بینا تصریح کرد: رفع حادثه در ۲۵ هزار فقره و واگذاری ۱۳ هزار فقره انشعاب فاضلاب از دیگر اقدامات سال گذشته است.

وی گفت: تصفیه خانه فوری اضطراری آب هم از فروردین کلنگ زده شده تا الآن ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اقدامات این شرکت در شهرهای تابعه استان قم اظهار داشت: در این مدت تأسیسات کنترل از راه دور شهرهای جعفریه سلفچگان و کهک احداث و راه اندازی شد.

وی افزود: این شهرها را مجموعه آب و فاضلاب شهری تازه تحویل گرفته و مشکلات زیادی دارد که در این راستا مطالعات جامع آب و فاضلاب این شهرها را آغاز کرده‌ایم.

توکلی‌ بینا خاطرنشان کرد: یک کار مهم دیگر تولید برق از فشار آب تصفیه خانه‌ها است که در راستای تولید انرژی از منابع تجدید پذیر پیگیری می‌شود و برای این کار که قرار است با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام شود، فراخوان داده شده است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdciwvar.t1a5u2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما

احمد
متاسفانه حرفهای چرت باز شروع شد هرموقع فاضلاب منطقه مرصاد آزادگان درست شد تصفیه خانه هم درست میشود