يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب : 6366
توکلی بینا تاکید کرد:

اصلاح نگرش مردم در مصرف آب

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه با تغییر نگرش، رفتار مصرفی مردم نیز تغییر خواهد کرد، اصلاح ابزار و اصلاح رفتار را در بهینه سازی مصرف آب و حامل‌های انرژی ضروری دانست.
اصلاح نگرش مردم در مصرف آب
به گزارش قم نیوز، عبدالحمید توکلی‌بینا در نشست کمیته بهینه‌سازی مصرف انرژی استان که در سالن جلسات صدا و سیمای مرکز قم برگزار شد اظهار داشت: پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تلاش زیادی توسط مسوولان و رسانه‌ها برای تغییر نگرش مردم نسبت به مصرف آب و حامل‌های انرژی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه با تغییر نگرش، رفتار مصرفی مردم نیز تغییر خواهد کرد، اصلاح ابزار و اصلاح رفتار را در بهینه سازی مصرف آب و حامل‌های انرژی ضروری دانست و یادآور شد: هر چه برای تامین آب و حامل‌های انرژی تلاش شود اما بر روی مدیریت تقاضا و اصلاح الگوی مصرف کار نشود تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها بی‌نتیجه خواهد ماند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به آثار مثبت هدفمندی یارانه‌ها در بخش آب خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح در قم در بخش خانگی با ۸ درصد و در بخش عمومی با ۱۶ درصد کاهش مصرف آب مواجه بوده‌ایم.

وی اقدامات فرهنگی را در کاهش تقاضا مهم ارزیابی و تاکید کرد: باید تمام دستگاه‌های ذی‌ربط با کار فرهنگی مشترک، مردم را به سمت رفتارهای مصرفی مناسب و ترک عادات نادرست در مصرف ترغیب و تشویق کنند.

توکلی‌بینا در ادامه به تشریح برخی از اقدامات فرهنگی آبفای قم در راستای بهینه سازی مصرف آب طی یک سال گذشته پرداخت و توزیع وسایل کمک آموزشی در مدارس، تبلیغات محیطی گسترده، نقاشی دیواری در مدارس با موضوع صرفه‌جویی در مصرف آب و توزیع اقلام کاهنده مصرف آب را از جمله این اقدامات برشمرد.

وی همچنین از تولید سه نمایش با موضوع اهمیت آب با بهره‌گیری از هنرمندان صدا و سیما خبر داد و اظهار داشت: این نمایش‌ها در مهد‌های کودک و دبستان‌های استان اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم چاپ کتاب "منابع آب" در ۶ هزار جلد را از دیگر اقدامات فرهنگی آبفا در راستای اهمیت موضوع آب و فرهنگ‌سازی استفاده بهینه از این مایع حیاتی ذکر کرد و یادآور شد: این کتاب به همت کارشناسان آبفای استان ویژه کودکان منتشر شده است و در بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود.

وی برگزاری سومین جشنواره آب صدای زندگی، برگزاری سلسله همایش‌های راه‌های کاهش مصرف آب، حضور در نمایشگاه‌های مختلف و حضور در برنامه‌های رادیویی و تلوزیونی را از دیگر اقدامات آبفای قم طی یک سال گذشته اعلام کرد.

توکلی‌بینا با اشاره به اهمیت نقش رسانه ملی در جامعه، خواستار تهیه برنامه‌های مشارکتی با همکاری صدا و سیما و دستگاه‌های ذی‌ربط به منظور نهادینه کردن استفاده صحیح از آب و حامل‌های انرژی در بین مردم شد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcc.eqea2bq1ela82.html
نام شما
آدرس ايميل شما