يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب : 24853

فعالیت‌های قرآنی در روستاهای قم توسعه می‌یابد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: با اجرای طرح‌های مختلف قرآنی، فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در روستاهای قم در ماه مبارک رمضان توسعه می‌یابد.
فعالیت‌های قرآنی در روستاهای قم توسعه می‌یابد
به گزارش قم نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در هم‌اندیشی برنامه‌های قرآنی مناطق روستایی قم، در خدمت قرآن بودن و خادم قرآن بودن را مدال پرافتخاری دانست که نصیب خادمان قرآنی می‌شود.

وی با بیان اینکه رابطه ما با اعمالمان در قیامت اعتباری نیست، بلکه تکوینی است اظهار کرد: در قیامت هر آنچه که نصیب قاری قرآن می‌شود، نصیب مربی و کسی که قرائت قرآن را به او یاد داده هم می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم بر لزوم برنامه‌ریزی درست برای استفاده بهینه از فضای معنوی ماه مبارک رمضان تاکید کرد و با اشاره به علاقه بیشتری که در روستاها به دریافت آموزه‌های قرآنی و دینی وجود دارد، افزود: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای توسعه فعالیت‌های قرآنی از روخوانی و روانخوانی تا آموزش روخوانی، درک مفاهیم و معانی قرآن و تفسیر است.

حجت‌الاسلام اسکندری تاکید کرد: روحانیون مستقر در روستاها از اعتبار معنوی و دهیاران از جایگاه قانونی برخوردارند بنابراین دست به دست هم بدهند و همه مردم را درگیر کار قرآنی کنند تا قرآن‌ها در خانه‌ها و مساجد خوانده شود نه اینکه روی طاقچه‌ها خاک بخورد.

وی خطاب به روحانیون مستقر و دهیاران گفت: کاری کنید که همه جا زمزمه آیات قرآن کریم باشد و از خانه‌ها صدای تلاوت قرآن بلند شود و آیات این کلام الهی در مساجد، مدارس و مجموعه‌های اداری و غیراداری تلاوت شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تاکید کرد: قرآن که خوانده شد، شوق و علاقه در فرد به وجود می‌آید و به دنبال درک بهتر آیات و تفسیر آنها می‌رود و اگر از این مرحله اول غفلت کنیم مراحل بعدی مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی تاکید کرد: نمازخواندن، صله رحم، وحدت و انسجام، دوری از تفرقه و تشتت، غیبت نکردن، تهمت نزدن و... نوعی عمل به قرآن است که باید در جامعه نهادینه شود.

به گفته حجت‌الاسلام اسکندری وقتی بنیه دینی و اعتقادی مردم تقویت شود، خطرات از نظام اسلامی دور می‌شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcbfwb5.rhbaspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما