شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۰
کد مطلب : 25841

هشت هزار جلسه تفسیر در مساجد قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل تبلیغات اسلامی قم با بیان اینکه برنامه های فرهنگی و قرآنی این اداره کل در ماه مبارک رمضان امسال رشد کمی و کیفی قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته است از برگزاری حدود هشت هزار جلسه تفسیر در مساجد قم خبر داد.
هشت هزار جلسه تفسیر در مساجد قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت الاسلام و المسلمین ˈعباس اسکندریˈ اظهار کرد: نامگذاری امسال با عنوان ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ انگیزه ای شد تا فعالیت های فرهنگی، تبلیغی و قرآنی در ماه رمضان با همکاری گروه های تبلیغی به صورت جهادی و بدون اختصاص اعتبار بیشتر انجام شود.

وی با ذکر برخی مصادیق رشد این برنامه ها خاطرنشان کرد: در سال گذشته جلسه های تفسیر قرآن کریم در ۶۰ مسجد قم برگزار شد اما امسال حدود هفت هزار و ۹۲۰ جلسه تفسیر قرآن در ۲۶۴ مسجد استان اجرا شد که با استقبال مومنان روزه دار همراه بود.

وی یکی دیگر از فعالیت های محوری این اداره کل در ماه مبارک رمضان را اعزام مبلغ به مناطق تبلیغی ذکر کرد و گفت: در سال گذشته هیچ گونه اعزام مبلغ به استان های دیگر انجام نشد و اعزام ها فقط به استان قم منحصر بود، ولی امسال اعزام مبلغ به چند استان محروم کشور نیز صورت گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۰۰ مبلغ به مناطق تبلیغی مورد نیاز اعزام شدند ولی سال جاری با توجه به استقبالی که از سوی مردم شد، حدود یک هزار مبلغ به مناطق تبلیغی قم و استان های کشور اعزام شدند.

وی از افزایش کرسی های تلاوت قرآن کریم در شهرهای تابعه قم خبر داد و اظهار کرد: امسال برنامه های قرآنی در هیات های مذهبی و مساجد استان قم نسبت به سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

وی؛ برگزاری مسابقات قرآن کریم، برگزاری گردهمایی مسوولان هیات های مذهبی در سه مرحله، برگزاری گردهمایی ائمه جماعات برای توجیه جلسات تفسیر و توصیه های تبلیغی، بازدید و نظارت از مبلغان و مفسران مساجد و تمامی روحانیان مستقر و همچنین ارزیابی از فعالیت های تبلیغی آنان را از دیگر فعالیت های این اداره کل در ماه رمضان برشمرد و گفت: خوشبختانه همکاری و گرایش مردم به فعالیت های فرهنگی و قرآنی هیات های مذهبی و مساجد بیشتر از سال های گذشته بود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjvoe8.uqeixzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما