يکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب : 2487
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم خبر داد:

اجرای طرح هادی در 98 درصد روستاهای استان قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم از اجرای طرح هادی در 98 درصد از روستاهای این استان خبر داد.
اجرای طرح هادی در 98 درصد روستاهای استان قم
به گزارش قم نیوز، غلامحسین خانی امروز با اشاره به پیشینه اجرای طرح هادی در روستاها اظهار کرد: طرح هادی از سال ۶۶ به بنیاد مسکن محول شده و تا کنون اقدامات مهمی در این زمینه صورت گرفته است.

وی افزود: این بنیاد نقشه طرح‌های هادی را تهیه می‌کند و با اعتباراتی که در کمیته‌های تخصیص بودجه تعیین می‌شود به اجرای طرح هادی در روستاها می‌پردازد.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم، اصلاح معابر، گذرها، آب‌روها، آسفالت و پیاده‌روسازی از جمله اقداماتی است که در طرح هادی به روستاییان ارائه می‌شود تا با مشکلات کمتری مواجه شوند.

خانی با بیان آمار اجرای طرح هادی در سال ۹۰ عنوان کرد: در سال جاری در ۴۵ روستا طرح هادی به اجرا در آمده و ۳.۵ میلیارد تومان از اعتبار استانی و ۷۰۰ میلیون تومان از اعتبار سفر مقام معظم رهبری در اختیار این اداره‌کل قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه طرح هادی در تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار از خدمات طرح هادی بهره‌مند شده‌اند به غیر از پنج روستا که تا پایان سال جاری شامل اجرای این طرح می‌شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم از اجرای طرح هادی در ۹۸ درصد از روستاها خبر داد و گفت: طرح هادی در ۹۸ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان اجرا شده که در بعضی از روستاها یک مرحله و در بعضی دیگر بنا بر نیاز دو یا سه مرحله انجام گرفته است.

خانی با اشاره به اینکه طرح هادی با توجه به اولویت‌بندی اجرا می‌شود، بیان کرد: در اولویت اول گذرهای اصلی و در اولویت‌های بعدی گذرهای دست دوم و سوم مورد توجه هستند.

وی ادامه داد: آزادسازی معابر با خود روستاییان، دهیاری و شورای محل است و در روستایی که آزاد سازی صورت گیرد، بلافاصله اختصاص اعتبار شده و طرح هادی در آن به اجرا در می‌آید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم اظهار کرد: تا سال ۹۱ طرح هادی در تمام روستاها حداقل یک بار به اجرا در می‌آید و با توجه به توسعه روستاها و جمعیت آنها که برخی بالای ۵۰ یا ۱۰۰ خانوار هستند، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه نقشه‌های اجرایی روستاها توسط بنیاد تهیه می‌شود، باید تمام ساخت و سازی که از طریق مردم صورت می‌گیرد متناسب با کاربری باشد.

خانی اضافه کرد: با حضور مشاور، بحث سرانه‌های جمعیتی، بهداشتی، ورزشی و آموزشی طبق دستور‌العمل بررسی شده و طرح جامع روستا تهیه می‌شود و دوره بازنگری آن ۱۰ سال است و بعد از آن برای هر ساخت و ساز و تغییر باید از بنیاد استعلام شده و با وجود مجوز ساخت و ساز صورت پذیرد.

خانی به اهداف اجرای طرح هادی در روستاها اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف ساماندهی روستاها و ارائه خدمات بیشتر روستاییان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcc.4qia2bq0mla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما