يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب : 34999
معاون عمران روستایی استان قم در گفت‌وگو با تسنیم مطرح کرد

تخصیص بیش از ۳.۵ میلیارد اعتبار برای اجرای طرح هادی روستایی در قم

قم نيوز : قم نگار: معاون عمران روستایی استان قم با بیان اینکه اعتبارات تخصیص یافته به روستاهایی که طرح هادی اجرا می‌شود، سالیانه طبق قانون ۸ درصد اعتبارات تملک دارایی استان است، گفت: در سال جاری بیش از ۳.۵ میلیارد تومان برای ۲۸ روستا اعتبار اختصاص داده شده است.
تخصیص بیش از ۳.۵ میلیارد اعتبار برای اجرای طرح هادی روستایی در قم
به گزارش قم نگار ولی رحمانی با اشاره به اینکه به دلیل محدودیت اعتبارات، اجرای طرح هادی در سه فاز مختلف در استان قم اجرا شده است، اظهار داشت: به‌دلیل محدودیت اعتبارات آمار واقعی درباره اجرای طرح هادی در روستا‌ها نداریم اما این طرح در فازهای مختلف در۱۲۷ روستای استان قم اجرا می‌شود.

معاون عمران روستایی استان قم با بیان اینکه اعتبارات تخصیص یافته به این روستا‌ها سالیانه طبق قانون ۸ درصد اعتبارات تملک دارایی استان است، افزود: در سال جاری ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای ۲۸ روستا اعتبارات اختصاص داده شده است.

رحمانی با اشاره به اینکه ۲۸ روستا جزء روستاهای نیمه تمامی هستند که در آن‌ها طرح هادی اجرا می‌شود، گفت: به دلیل محدود بودن اعتبارات استان نمی‌توان برای هر روستایی به طور کامل طرح هادی اجرا کرد به همین دلیل این طرح در فازهای مختلف اجرایی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: بعد از سفر مقام معظم رهبری به استان قم برای ۱۷ روستا که مسکن روستایی برای آن‌ها تأسیس شده است سه میلیارد تومان اعتبار علاوه بر اعتبارات استانی در نظر گرفته شد.

معاون عمران روستایی استان قم با اشاره به اینکه محل تأمین اعتبارات از تملک دارایی استان و اعتبارات ملی است، تصریح کرد: در سال ۹۳ تقریباً ۲ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان از اعتبارات ملی و ۲ میلیارد تومان هم از اعتبارات استانی بوده است.

رحمانی خاطر نشان کرد: استان قم به دلیل وضعیت آب وهوایی که دارد تعداد روستاهایی شناسایی شده‌اند که با رویکرد هدف گردشگری طرح هادی در آن‌ها اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه ۴ روستا در طرح هادی گردشگری در استان قم قرار دارند، گفت: این روستا‌ها وشنوه، فردو، قاهان و دستگرد هستند که در روستای وشنوه طرح هادی گردشگری تهیه و تصویب شده است و این طرح در حال حاضر اجرا می‌شود.

معاون عمران روستایی استان قم بیان کرد: بنیاد مسکن روستایی برای روستاهای فردو، قاهان و دستگرد در حال تهیه طرح هادی گردشگری است که بعد از تصویب طرح برای اجرای آن اقدام می‌شود.

رحمانی گفت: بر اساس تفاهم نامه‌ای که بین سازمان گردشگری، بنیاد مسکن و وزارت کشور امضا شده اعتبارات در نظر گرفته شده برای روستای قرار بوده از محل ملی تأمین و اجرا شود.

وی تصریح کرد: در اجرای طرح هادی گردشگری برای روستاهای فردو، قاهان و دستگرد از اعتبارات استانی تأمین اعتبار می‌شود و به موازات آن از تهران هم اعتبار دریافت می‌شود.

معاون عمران روستایی استان قم عمده مشکل اجرای طرح هادی را آزادسازی معابر بیان و خاطر نشان کرد: ساکنان این روستا‌ها به دلیل بالابودن ارزش املاک با آزاد سازی معابر مخالفت کرده‌اند.

رحمانی افزود: بنیاد مسکن استان قم در روستاهایی که بحث اجرای دیوار ساحلی و یا بهسازی رودخانه‌ها و مسیل‌ها مطرح است با مشکل مواجه بوده چرا که عرض رودخانه و مسیل با یک عرضی مشخص شده و اکثر ساخت‌های غیر مجاز در حاشیه رودخانه‌ها انجام گرفته است و عدم همکاری ساکنان سبب رخ‌دادن مشکل می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اکثر روستاهای بخش کهک، خلجستان و سلفچگان تحت تأثیر مشکل ساخت و سازهای غیر مجاز در حاشیه رودخانه‌ها هستند به این معنا که اکثر روستاهای کوهپایه‌ای تحت تأثیر این مشکل هستند.

معاون عمران روستایی استان قم میزان رضایتمندی مردم را خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: ساکنان روستا‌ها از عملکرد بنیاد مسکن راضی هستند و بنیاد مسکن به دنبال آن است که در بحث اجرای طرح هادی نیز به صورت الگو کار کند و دهیار، شورا و خود مردم روستا طرح‌ها را تکمیل کنند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcdnn0s.yt0on6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما