يکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب : 8195

60 روستای قم با تانکر آبرسانی می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی قم با تأکید بر صرفه‌جویی در مصرف آب، از آبرسانی به 60 روستای قم با استفاده از تانکر خبر داد.
60 روستای قم با تانکر آبرسانی می‌شود
به گزارش قم نیوز، حسن ایزانلو در جمع مردم سلفچگان به تشریح وضعیت منابع آب استان پرداخت و اظهار داشت: خشکسالی‌های چند سال اخیر سبب کاهش شدید منابع تامین آب در استان شده است.

وی با اشاره به کاهش نزولات آسمانی اظهار داشت: با توجه به اینکه منابع تامین آب روستایی "هوابین" هستند کاهش نزولات آسمانی به شدت بر روی این منابع تاثیر منفی گذاشته و کمبود آب را به دنبال داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی قم اقدامات و فعالیت‌های این شرکت در راستای تامین آب مورد نیاز شهرها و روستاهای تحت پوشش را مورد توجه قرار داد و گفت: با وجود خشکسالی و کمبود آب در استان تلاش‌های زیادی صورت گرفته تا آب مورد نیاز روستاییان تامین شود.

وی کف‌شکنی و تجهیز ۲۱ حلقه چاه،‌ حفر ۱۰ حلقه چاه عمیق و تعویض ۶۰ کیلومتر از شبکه آب روستایی را از جمله اقدامات این شرکت طی یک سال گذشته برشمرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۶۰ روستا در استان به صورت سیار آبرسانی می‌شوند.

انتقال آب سرشاخه‌های دز به شهر سلفچگان
ایزانلو در بخش دیگری از سخنان خود از انتقال آب سرشاخه‌های دز به شهر سلفچگان و روستاهای اطراف آن در سه فاز خبر داد و اظهار داشت: با رسیدن آب سرشاخه‌های دز به قم پروژه‌های زیادی اجرا شد تا روستاهای استان نیز از این آب شیرین و گوارا بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه فاز نخست آبرسانی به سلفچگان از آب سرشاخه‌های دز با اجرای ۲۲ کیلومتر شبکه اجرا شد، یادآور شد: عملیات اجرایی فاز دوم این پروژه نیز آغاز شده است و در مجموع با هزینه‌ای بالغ بر ۴ میلیارد تومان و طی ۱۲ماه اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی قم تاکید کرد: با اجرای این پروژه مشکل کمبود آب در شهر سلفچگان، هفتصد واحد مسکونی مهر سلفچگان،‌ عنایت بیک و روستاهای ساریه خاتون، حسن آباد، نصرتیه، حسین آباد نیزار، گلستانه، دولت‌‌آباد، فریدون آباد، خرم آباد نیزار، خدیجه خاتون و خلج‌‌آباد برطرف خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به تداوم خشکسالی‌ها در استان از مردم خواست تا در مصرف آب صرفه‌جویی کنند و در استفاده صحیح از آب بکوشند.

خشکسالی ۸ ساله در قم
همچنین معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان که به شهر قنوات سفر کرده بود در سخنانی به تشریح وضعیت کمبود آب در استان پرداخت و اظهار داشت: بیش از ۸ سال است که استان قم با خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند که این امر باعث کم‌آبی در استان شده است.

حسین آقابابایی مشکلات ناشی از کمبود آب در استان را متذکر و یادآور شد: با وجود اینکه کمبود آب ما را در تامین آب مورد نیاز مردم با مشکل مواجه کرده است اما با اقدامات متعددی تلاش کردیم تا از این مشکلات سربلند بیرون آییم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم استفاده صحیح از آب تاکید کرد و از مردم خواست تا همواره صرفه‌جویی در مصرف آب را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdce.o8vbjh8zn9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما