دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب : 8414
بزودی آغاز می شود؛

اجرای فاز دوم مجتمع آبرسانی ۸۰ روستا

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی قم از اجرای فاز دوم مجتمع آبرسانی ۸۰ روستا خبر داد.
اجرای فاز دوم مجتمع آبرسانی ۸۰ روستا
به گزارش قم نیوز، حسن ایزانلو در دیدار با احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این شرکت پرداخت و رشد اعتبارات آبفار در سال ۹۰ مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: اعتبارات سال ۹۰ شرکت آب و فاضلاب روستایی قم یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است که این میزان نسبت به سال قبل از آن ۱۰ برابر افزایش داشته است.

وی با اشاره به تلاش برای رفع دراز مدت مشکلات آب روستاهای قم، گفت: اولویت ما در این زمینه، مجتمع‌های آبرسانی روستایی است که تامین آب روستاها را آسانتر می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی قم راه‌اندازی سه مجتمع آبرسانی در استان را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: مجتمع آبرسانی سلفچگان از جمله مجتمع‌های آبرسانی روستایی است که عملیات اجرای فاز ۲ آن شروع شده و در آخر سال به پایان می رسد.

ایزانلو با اشاره به مشکلات کمبود آب در بخش کهک عنوان کرد: به زودی عملیات اجرایی فاز دوم مجتمع آبرسانی ۸۰ روستا برای آبرسانی به پنج روستای ورجان، سیرو، امامزاده ابراهیم، مجتمع صنعتی سیرو ، ونارچ و شهر کهک آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۵۳ روستای استان از سرشاخه‌های دز آبرسانی می‌شوند، بیان کرد: ۳۰ روستا در بخش قنوات، ۸ روستا در بخش کهک، ۱۰ روستا در بخش سلفچگان و روستاهای چشمه علی، طایقان، نیزار، حاجی آباد نیزار و حصار سرخ از آب شیرین و گوارای سرشاخه‌های دز بهره‌مند می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در بخش جعفریه تا سال گذشته هیچ مشکلی در زمینه تامین آب نداشتیم، گفت: با توجه به افزایش دامپروری در سال جاری در بخش جعفریه در این بخش نیز با مشکل کم‌آبی مواجه شده‌ایم.

وی آبیاری باغچه‌ها و پرکردن استخر‌ها در بخش‌های خوش‌نشین استان را مورد توجه قرار داد و گفت: این امر باعث بروز مشکلاتی برای مردم بومی روستاها شده است که حمایت از شرکت آبفار در این زمینه و چاره‌اندیشی برای این معضل ضروری است.

ایزانلو مصرف بی‌رویه آب شبکه روستایی در دامپروری‌ها را از دیگر مشکلات موجود در برخی از روستاها ذکر کرد و گفت: با توجه به کمبود آب در استان و عدم در دسترس بودن منابع لازم باید در این زمینه نیز توجه جدی شود.

ارائه برنامه‌های بلند مدت برای رفع مشکل آب روستاهای قم
احمد امیرآبادی، نمایند مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار بر رفع مشکل کم‌آبی در روستاهای استان تاکید کرد و ابراز داشت: کمبود آب در روستاها به یکی از دغدغه‌های مسوولان استان تبدیل شده است که باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

وی اهمیت آبرسانی به روستاها را متذکر شد و گفت: باید فرهنگ استفاده بهینه از آب و صرفه‌جویی در مصرف این مایع حیاتی با اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در بین مردم روستاها نهادینه شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بر تعامل مسوولان آبفار با شوراهای روستا و حضور در میان روستاییان تاکید کرد و یادآور شد: باید وضعیت موجود برای مردم تبیین شود تا مردم نیز همکاری بیشتری در زمینه صرفه‌جویی در مصرف آب داشته باشند.

امیرآبادی خواستار ارائه برنامه‌های بلند مدت برای رفع مشکل آب روستاهای استان شد و گفت: باید در این زمینه برنامه‌ریزی شود تا در بلند مدت این مشکل اساسی روستاها رفع شود.

وی پیشنهاد کرد: قیمت آب در روستاها دو نرخی شود تا کسانی که در پایان هفته برای تفریح به روستاها می‌روند آب را سخاوتمندانه مصرف نکنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه بر ضرورت تامین اعتبارات پروژه‌های آبرسانی به روستاها تاکید کرد و گفت: باید در این زمینه راهکارهای مناسب اتخاذ شود تا پروژه‌ها به خاطر کمبود اعتبار متوقف نشود.

وی در پایان سخنان خود بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب تاکید کرد و از مردم خواست تا در استفاده از این نعمت عظیم الهی دقت نمایند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdci.zavct1a55bc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما