قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان ۲۰ هزار خانواده تحت حمایت کمیته امداد در ماه رمضان بن و سبد کالا دریافت می کنند.
۲۰ هزار خانواده زیر پوشش کمیته امداد قم سبد و بن کالا دریافت می‌کنند
به گزارش قم نیوز، عبدالله جلالی با اشاره به کمک‌های کمیته امداد به نیازمندان در ماه مبارک رمضان، اظهارکرد: ۲۰ هزار خانواده تحت حمایت کمیته امداد در ماه رمضان کمک‌هایی در قالب سبد کالا و بن کالا دریافت می‌کنند وبرای پنج هزار خانوار از محل کالاهای اهدایی مردم و خیران نیز کمک هایی در نظر گرفته شده است، البته برای ۱۵ هزار خانوار از محل کمک های نقدی خیران بن کالا اهدا می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به کمک های ۹ میلیارد ریالی سال گذشته مردم قم برای اطعام و سبد کالای نیازمندان، افزود: برای سبدکالای هر خانواده یک نفره ۵۰ هزار تومان، خانواده دو نفره ۷۰ هزار تومان و خانواده سه نفره و بیشتر یک میلیون ریال در نظرگرفته شد که شامل برنج، روغن، ماکارانی، خرما، گوشت و حبوبات است.

وی با اشاره به افطاری دانش آموزان و رئیس مجلس، تصریح کرد:در اولین روز از ماه مبارک رمضان ۱۰۰ نفر از دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد در مجلس شورای اسلامی به میزبانی دکتر لاریجانی حضور یافتند و مراسم افطار در آنجا برگزار شد.

طرح سفره‌های آسمانی در قم اجرا می شود

جلالی با اشاره به طرح سفره‌های آسمانی، عنوان کرد: امسال در مساجد و امامزادگان سفره های افطاری پهن می شود تا روزه داران مطنعم شوند و در کنار آن نیز غذای آماده از سوی خیران توزیع می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به طرح مفتاح الجنه، گفت: سرکشی و همنشینی با خانواده های نیازمند یکی دیگر از برنامه های کمیته امداد است تا از احوال و مشکلات آن ها مطلع شود و همچنین کمک هایی که در گذشته به این خانواده ها شده را از نزدیک مشاهده گردد که این طرح نیز در این ماه اجرا می شود که امسال نیز از ۴۰۰ خانواده تحت پوشش بازدید می شود.

وی با اشاره به شناسایی خانواده های نیازمند برای شرکت در طرح محسنین و شفا، تاکید کرد: هزار و ۵۰۰ خانواده برای طرح های محسنین و شفا شناسایی شده اند تا نیاز آنها رفع شود، البته باید در نظر داشت که مردم استان نیز همیشه آماده کمک به محرومان هستند.

قم رتبه دوم کمک به محرومت را کسب کرد

جلالی با تاکید به رتبه دوم استان قم در کمک به ایتام، اظهار کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۳۰۰ یتیم در استان قم وجود دارد که ۱۵ هزار و ۲۶۴ حامی از آن ها حمایت می کند و این میزان کمک در سال گذشته ۴۳ میلیارد و ۳۸۴ میلیون ریال بوده که نشان دهنده روحیه ایثارگری مردم استان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره سرانه پایین کمک به ایتام و محرومان، افزود: امسال سرانه کمک حامیان به ایتام ۳۰۰ هزار ریال عنوان شده و کم بودن این میزان برای آن است که آحاد مردم بتوانند کمک و در این خیر کثیر شرکت کنند.

وی با بیان میزان زکات فطره سال قبل، تصریح کرد: سال گذشته ۲ میلیارد ریال زکات فطره جمع آوری شد، البته در روز عید فطر نیز جشن گلریزان برای جمع آوری زکات فطره و کفاره در قم برگزار می شود و همچنین پاکت های مخصوصی برای این جمع آوری ها آماده شده است و در زمان مقرر توزیع می شود.

تعداد تحت پوششان کمیته انداد روبه کاهش است

جلالی با تاکید به کاهش خانواده های تحت پوشش کمیته در سال های گذشته، عنوان کرد: تعداد خانواده های تحت پوشش کمیته امداد قم در چهار سال گذشته روبه کاهش است و خروجی های ما از زیر چتر حمایتی کمیته امداد بیشتر از ورودی های ما است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به آمار تحت پوششان کمیته امداد استان قم، گفت: در حال حاضر کمتر از سه و یک دهم درصد مردم قم تحت پوشش کمیته امداد هستند و این میزان از میانگین کشوری که ۶ و هفت دهم، کمتر است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcc0iqi.2bqpx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما