دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : 2525
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم خبر داد:

اجرای طرح ساماندهی فعالیت و اشتغال اتباع خارجی درقم

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم در جلسه کمیته کفالت و اشتغال اتباع خارجی اعلام کرد: بزودی طرح ساماندهی و اشتغال اتباع خارجی در استان اجرا خواهد شد.
اجرای طرح ساماندهی فعالیت و اشتغال اتباع خارجی درقم
به گزارش قم نیوز، حسن رحمانی در جلسه کمیته کفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجی گفت: برابر دستور العمل کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی در وزارت کشور مبنی بر اجرای طرحی تحت این عنوان به منظور ساماندهی فعالیت اتباع خارجی و نظارت بر آنان کمیته ای به همین منظور تشکیل و ضمن بررسی فرآیند انجام کار بزودی نسبت به اجرای این طرح با همکاری مراکز کاریابی ویژه طرح در استان اقدام خواهد شد.

وی در ادامه بیان داشت: فرآیند بدین صورت است که تبعه خارجی جهت اشتغال به کار در قالب شغل های مجاز در کاریابی هایی که اسامی آنان اعلام خواهد شد ثبت نام می نماید و کارفرمایانی که نیاز به فعالیت این افراد دارند با مراجعه به این کاریابی ها نسبت به تامین نیروی خود اقدام خواهند نمود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم اذعان داشت: در واقع کاریابی ها پل ارتباطی بین تبعه خارجی و کارفرما می باشند که ضمن معرفی نیرو به کارفرمایان بر عملکرد تبعه خارجی، دریافت حقوق و مزایای قانونی وی، امور قراردادها، برخورد با کارفرما در صورت عدم پرداخت حقوق و مزایا، ورود و خروج قانونی و اقامت آنان، پرداخت حق بیمه تبعه توسط کارفرما نظارت کامل دارند.

وی افزود: مطابق دستور العمل واصله مقرر است این طرح در استان قم بصورت آزمایشی اجرا شود و برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: عواقب هرگونه تخلف در زمینه اقامت و اشتغال تبعه خارجی به عهده موسسات کفالت است و در صورت مشاهده با این موسسات برخورد قانونی خواهد شد.

رحمانی در پایان عنوان کرد: هرگونه جابه جایی محل سکونت و یا اشتغال تبعه خارجی می بایست با اطلاع کاریابی صورت پذیرد و کاریابی ها موظف اند در این رابطه بازدید های دوره ای را برنامه ریزی نمایند تا از هرگونه تخلف احتمالی جلوگیری شود.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcf.0d0iw6dttgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما